English

مسمومیت با قارچ وحشی در کشور ۳برابر افزایش یافت

رئیس اورژانس کشور گفت: از ۸ فروردین تا ۲۱اردیبهشت با رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ وحشی در کشور روبرو بودیم.

مسمومیت با قارچ وحشی در کشور ۳برابر افزایش یافت

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج با بیان اینکه مسمومیت با قارچ وحشی در کشور با رشد ۳برابری روبرو بوده است، اظهارداشت:  از ۸فروردین تا ۲۱اردیبهشت در کشور ۱۲۰ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی مسموم شدند که متاسفانه دو نفر از هموطنانمان جان خود را در این رابطه از دست دادند.

وی با عنوان اینکه این حادثه در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه فراوانی دارد،  افزود: ۱۰۴ نفر از این افراد پس از معالجه ترخیص شدند و ۱۴ نفر دیگر همچنان در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس اورژانس کشور  از دیگر حوادثی که از ابتدای سال تا کنون با افزایش یافته است به غرق شدگی اشاره کرد و گفت: در مدت زمان یک فروردین تا 21 اردیبهشت کل حوادث غرق شدگی با آمار 203 نفر با رشد 25 درصدی روبرو بوده که از این تعداد مصدومین با 75 مورد 103 درصد رشد و فوتی ها با 128 مورد با افزایش 16 درصدی روبرو بوده که 76 درصد آنها آقایان و 24 درصد نیز بانوان بودند.

میعادفر خاطرنشان کرد: بیشترین فوتی های ناشی از حوادث غرق شدگی مربوط به استان های فارس، اصفهان، آذربایجان غربی و تهران بوده و بیشترین مصدومین مربوط به استانهای بوشهر، فارس، اصفهان، هرمزگان و تهران  می شود.

وی درخصوص حوادث ناشی از وضعیت جوی  از ابتدای سال تا کنون عنوان کرد: کل مصدوم و بیماران ناشی از حوادث جوی هزار و492 مورد بوده که با رشد 97 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: 72 درصد از این افراد بر اثر گرد و خاک، 24درصد طوفان، 3درصد سیل و یک درصد نیز سایر دچار مصدومیت و یا بیماری شدند.

میعادفر خاطرنشان کرد: همچنین 41 فوتی در این حوادث داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه با شد 2 برابری روبرو بودیم که 88 درصد آن مربوط به سیل و 12 درصد نیز  بدلیل رعد و برق  بوده است.

وی تصریح کرد: طبق  داده های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه در  هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه های علوم پزشکی کشور 661 مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل خود از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش 2 درصدی می باشیم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در این مدت 219 مورد حادثه ویژه ترافیکی  ثبت شد که با  کاهش 6 درصدی نسبت به هفته قبل روبرو بودیم، خاطرنشان کرد: همچنین 442 مورد حادثه ویژه غیرترافیکی نیز به وقوع پیوست که با افزایش 7 درصدی نسبت به هفته قبلروبرو بودیم.

میعادفر گفت: در این مدت 2043 نفر مصدوم و یابیمار توسط تیم های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کردند و  171 نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه