English

رئیس سازمان بازرسی کشور:

بیشترین ورودی پرونده علیه وزارتخانه ها بوده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: براساس آمار سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ از تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۸۸ پرونده ای که در مراجع قضایی تشکیل شده اند، بیش از ۵۰ درصد، له یا علیه وزارتخانه ها بوده است.

بیشترین ورودی پرونده علیه وزارتخانه ها بوده است
به گزارش خبرگزاری موج

، ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش آسیب شناسی دعاوی دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضائی که امروز برگزار شد گزارشی از مشکلات حقوقی شرکت‌ها و سازمانها ارائه کرد.

وی گفت: براساس آماری که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ گرفته ایم از تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۸۸ پرونده‌ای که در مراجع قضائی به طرفیت دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده اند، بیش از ۵۰ درصد از آنها له یا علیه وزارتخانه‌ها بوده است و بعد از آن سازمانها و شرکت‌ها و بانک‌ها هستند.

وی گفت: در بین وزارتخانه‌ها بیشترین دعاوی که له یا علیه آن مطرح شده مربوط به آموزش و پرورش است بعد از آن وزارت کشور و سایر مراجع زیر نظر آن است که ۲۸ درصد از دعاوی نسبت به این دستگاه‌ها مطرح شده اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در مرتبه بعدی وزارت میراث فرهنگی است که حدود ۸ درصد پرونده‌ها متعلق به این وزارت است و پس از آن هم وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی است. از میان سازمانها و شرکت‌های دولتی بیشترین دعاوی له یا علیه شرکت بیمه ایران طرح شده است. حدود ۳۹ درصد دعاوی که علیه شرکت‌های دولتی بوده علیه این شرکت بوده است.

خدائیان گفت: بعد از آن شهرداری تهران است که ۱۶ درصد از دعاوی را به خود اختصاص داده است پس از آن ستاد مبازره با مواد مخدر با ۹ درصد قرار دارد. از میان بانک‌ها هم بیشترین دعاوی مربوط به بانک مسکن، کشاوزی، ملی و توسعه تعاون بوده است.

وی افزود: در دعاوی که در دیوان عدالت اداری مطرح شده است؛ بیشترین دعاوی مربوط به تأمین اجتماعی با حدود ۱۴۰ هزار پرونده بوده است بعد از آن وزارت تعاون است که ۸۴ هزار پرونده را به خود اختصاص داده است.

خدائیان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حدود هشت هزار پرونده توسط سازمان بازرسی کل کشور در مراجع اداری یا قضائی مطرح شده اند که حدود ۵ هزار و ۴۰۰ پرونده در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری علیه کارکنانی که مرتکب تخلف شده اند بوده و ۵۸۲ پرونده در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری زیر نظر نهاد ریاست جمهوی بوده است و نزدیک به دو هزار پرونده در مراجع قضائی تشکیل شده که تا کنون حدود ۷۰۰ نفر محکومیت کیفری پیدا کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه