English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد؛

ارتقاء سواد سلامت با کمک رسانه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خواستار ارتقا سواد سلامت با کمک رسانه های استان شد.

ارتقاء سواد سلامت با کمک رسانه ها
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مهدی مصری امروز با حضور در صدا و سیمای مرکز قم با حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل و معاونان صدا و سیما قم دیدار و گفتگو کرد. 

وی در این دیدار گفت: موضوع سلامت امر بسیار مهمی است که باید همگان در راستای توجه به آن اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم در گسترش سلامت بکوشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: یکی از مسائلی که با کمک رسانه ها باید به آن توجه کنیم، ارتقا سواد سلامت است که این موضوع مردم را در مسیر صحیح قرار داده و منجر به زندگی سالم و قاعده مند می شود.

مصری توجه به سلامت خانواده را مد نظر قرار داد و گفت: استان قم در این زمینه تلاش های جدی را انجام داده و شاخص مرگ و میر مادران باردار که در سال ۱۳۹۹ پنج مورد بود را در سال گذشته به یک مورد کاهش داده است.

وی گفت: توجه به بهداشت روان از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قم است که در این راستا مرکز سراج را در استان دایر و به زودی دیگر مراکز نیز راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هوشمند سازی اورژانس، تلاش برای راه اندازی عمل پیوند کلیه در قم، توسعه رشته های بهداشت محیط، ایجاد دانشکده داروسازی، توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه غذا و دارو و... را از دیگر برنامه های دانشگاه عنوان کرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این جلسه با تاکید بر مقوله سلامت گفت: توجه به این امر همواره مورد تاکید است و ما نیز در سازمان صدا و سیما جزو برنامه های اصلی خود قرار داده ایم.

وی گفت: توجه به مطالبات مردم از یک سو و از سوی دیگر تبیین دستاوردهای مهم نظام سلامت از جمله مسائلی است که صدا و سیمای مرکز قم دنبال کرده تا بتوانیم در ارتقا سواد سلامت جامعه بکوشیم.

در این جلسه معاونین دانشگاه علوم پزشکی قم نیز به تبیین برنامه ها و اولویت ها متناسب با مأموریت های محوله پرداختند و همراهی رسانه ملی در اجرای این برنامه ها را موجب افزایش امیدآفرینی و جهاد تبیین دانستند.

شایان ذکر است در این مراسم از مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم به عنوان مدیر برتر و فعال در حوزه تبیین جوانی جمعیت تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه