English

سردار کوثری در گفتگو با خبرگزاری موج:

اگر مکانیسم ماشه فعال شود هیچ تردیدی در کنار گذاشتن برجام باقی نخواهد ماند/ به کشورهای اروپایی امیدوار نیستیم

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا به لحاظ حقوقی حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

اگر مکانیسم ماشه فعال شود هیچ تردیدی در کنار گذاشتن برجام باقی نخواهد ماند/ به کشورهای اروپایی امیدوار نیستیم

سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به  احتمال فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا،  اظهار داشت: آمریکا در فعال سازی مکانیزم ماشه شکست خورد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد:  با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا رسما خروج خود از برجام را اعلام کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در زمان خروج آمریکا از برجام  قطعنامه ای توسط شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان « قطعنامه ۲۲۳۱ » اعلام شد؛ این قطعنامه، کشورهای عضو سازمان ملل متحد را به اجرای مفاد توافق جامع هسته‌ای متعهد می‌کند. 

سردار کوثری افزود:  آمریکایی‌ها برای اینکه بتوانند حق وتو را دور بزنند این مکانیسم ماشه را در برجام قرار دادند لذا آنها بی خودی دست و پا می زنند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر مکانیسم ماشه فعال شود هیچ تردیدی در کنار گذاشتن برجام باقی نخواهد ماند، گفت: الان بهترین زمان برای آن است که به جای نگاه به خارج از کشور به داخل و ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشیم.

سردار کوثری درباره رویکرد کشورهای اروپایی نیز تصریح کرد: اروپایی‌ها نقش پلیس خوب و آمریکایی‌ها نقش پلیس بد را بازی می‌کنند در حالی که هر دو یک هدف دارند. در بیانیه اخیر سه کشور اروپایی بر روی تعلیق موضوعات مختلف در رابطه با هسته ای تاکید شده است آنها نیز معتقد به برداشتن تحریم‌ها نیستند و معتقدند که تحریم‌ها باید تعلیق یابد یعنی هر زمان امکان بازگشت آنها وجود داشته باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: البته به کشورهای اروپایی زیاد امیدوار نیستیم چرا که آنها همیشه نوچه آمریکا بوده اند  اما فهمیده اند که حرف آمریکا، منطقی و حقوقی نیست بنابراین آنها هم خلاف آمریکایی ها رفتار کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه