English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جدار مرزهای ایران غیرقابل تحمل است/ ارمنستان و آذربایجان با مذاکرات سیاسی مسائل را حل کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جدار مرزهای ایران غیرقابل تحمل است، گفت: ارمنستان و آذربایجان از طریق مذاکرات سیاسی مسائل را حل کنند.

حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جدار مرزهای ایران غیرقابل تحمل است/ ارمنستان و آذربایجان با مذاکرات سیاسی مسائل را حل کنند

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره وضعیت منطقه قفقاز و اقدامات جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری آذربایجان‌ نمی توانست مستقلا آن منطقه قفقاز و بخش‌هایی از قره باغ را آزاد کند و این منطقه از زمان فروپاشی شوروی سابق سال‌ها محل مناقشه ارمنستان و آذربایجان  بوده است.

وی افزود: جمهوری آذربایجان بخشی را با کمک ترکیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا آزاد کرد، اینها سال‌ها به دنبال تامین منافع خود، نفت، گاز ، منابع منطقه و همچنین به دنبال غارت کردن این موضوعات در منطقه هستند.

 

بیشتر بخوانید:

بحران جدیدی در منطقه در حال رقم خوردن است/ آمریکا و ترکیه پشتیبان تهدیدات آذربایجان به ارمنستان

 

توطئه های ۴۴ ساله آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره‌ در حال توطئه علیه ایران بوده و هستند، خاطرنشان کرد: البته همه این توطئه ها دور از مرزهای ایران بوده است و اینکه حال بخواهند به واسطه آذربایجان در جدار مرزهای ایران قرار بگیرند برای ما غیر قابل تحمل است.

نماینده مردم سرپل ذهاب و خاش تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران تمامیت مرزی جمهوری ارمنستان را به رسمیت می شناسد و احترام می گذارد و تغییر در ژئوپولتیک جمهوری ارمنستان به هیچ وجه قابل تحمل نیست و ما نمی پذیریم چرا که یک مرز  ۴۷ کیلومتری به واسطه ارمنستان به گرجستان بعد به دریای مدیترانه و اروپا وصل می‌کند که خط ژئوپولیتیکی برای ما است و اهمیت دارد.

 

ایران اجازه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را نمی‌دهد

وی ادامه داد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد این تغییر ایجاد شود.

حیدری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مولفه های بسیاری برای این امر تعریف کرده، اظهار کرد: یکی از مولفه‌ها راهکار سیاسی است.

و حتی بارها گفتیم میزبانی دو کشور را می پذیریم تا بحث ها در قالب مذاکرات سیاسی حل و فصل شود. ایران بهترین میزبان می تواند باشد چون هم همسایه است و هم به آینده منطقه توجه دارد و نگران مسائل دو کشور ارمنستان و آذربایجان هم است.

 

مسائل ارمنستان و آذربایجان با گفتگو و بدون تغییر در مرزهای جغرافیایی حل شود

وی ادامه داد:  درعین حال جمهوری آذربایجان به دنبال استفاده از ظرفیت آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور استقرار در مرزها و اتصال آذربایجان در نخجوان است که اینها نباید تغییری در ژئوپولتیک منطقه ایجاد کند و به ارمنستان اعلام کردیم مسایل با جمهوری آذربایجان از طریق گفتگو بدون تغییر جغرافیایی در منطقه حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه