English

دبیر اجرایی جشنواره سرود «نواشهر» در قزوین:

۴۲ گروه سرود از کلان‌شهرهای کشور در نخستین جشنواره «نواشهر» قزوین شرکت کردند

دبیر اجرایی جشنواره سرود «نواشهر» در قزوین گفت: ۴۲ گروه سرود از کلان‌شهرهای کشور در نخستین جشنواره «نواشهر» دیار مینودری شرکت کردند.

۴۲ گروه سرود از کلان‌شهرهای کشور در نخستین جشنواره «نواشهر» قزوین شرکت کردند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، آئین اختتامیه اولین جشنواره سرود فرهنگ شهروندی «نواشهر» با حضور مسئولان استانی و شهری در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد. 

حاجعلی زرآبادی پور دبیر اجرایی جشنواره در این مراسم اظهار کرد: کهن دیار مینودری، شهر قزوین همواره بر تارک فرهنگ و هنر ایران اسلامی درخشیده و ستارگانی بی‌بدیل به آسمان هنر کشور معرفی کرده است.

وی افزود: هر کدام از هنرمندان برجسته قزوینی سهمی ارزشمند در هنر ایفا کرده و به شایستگی نقشی برجسته در سپهر نیلگون فرهیختگی به یادگار گذاشته‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره سرود «نواشهر» یادآورشد: موسیقی از دیرباز در قزوین به عنوان مرکز فرهنگ و هنر در جوار شعر عارفانی گرانسنگ توانسته جایگاهی رفیع در ادوار مختلف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سرود به عنوان هنری تاثیرگذار یکی از پرمخاطب ‌ترین شیوه‌های اجرایی موسیقی است که همانند تئاتر با مخاطب عجین شده و بیشترین انتقال مفهوم را در کمترین زمان ممکن به وجود می‌آورد.

زرآبادی پور اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اولین جشنواره سرود فرهنگ شهروندی با عنوان «نواشهر» را با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی برگزار کرد.

وی با قدردانی از همه هنرمندان عرصه هنر و موسیقی شرکت کننده در جشنواره استانی و کشوری «نواشهر» گفت: طرح اجرای جشنواره سرود نواشهر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ارائه شد و پس از تصویب و حمایت جدی شورای شهر قزوین برای نخستین بار در قزوین عملیاتی شد.

این مسئول با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره بیان کرد: از آنجا که هیچ شعری در ارتباط با فرهنگ شهروندی در سن کودک و نوجوان نداشتیم لذا از ۴ شاعر خوب قزوینی آقایان مهدی مردانی، محمدحسین ابوترابی، اسماعیل سکاک و سعید عاشقی دعوت کردیم که با همکاری این هنرمندان ۱۰ شعر در ۶ موضوع مرتبط با موضوعات جشنواره سروده شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری نخستین جشنواره سرود نواشهر، از بین ۱۰ شعر سروده شده در نهایت ۳ شعر انتخاب شده و برای کسانیکه امکان آهنگسازی میسر نبود ۳ اثر آهنگ سازی و آماده شد تا به عنوان نمونه کار، گروه‌های سرود بتوانند از آن استفاده کنند‌.

زرآبادی پور خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره سرود نواشهر با استقبال بی‌نظیر علاقمندان مواجه شد به طوری که در مجموع ۴۲ گروه سرود متشکل از ۲۰ گروه استانی و ۲۲ گروه از سایر کلان شهرهای ایران در این رویداد هنری شرکت کردند.

در این مراسم اعضای شورای شهر قزوین و حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و جمعی از شعرا و علاقمندان نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه