English

شوراهای اسلامی بازوان کمکی دولت در اجرای امور هستند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: شوراهای اسلامی بازوان کمکی دولت در اجرای امور هستند.

شوراهای اسلامی بازوان کمکی دولت در اجرای امور هستند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حمید کمانکش در آیین تجلیل از شوراهای اسلامی خمین، افزود: شوراها به‌عنوان پارلمان‌های محلی می‌توانند مسائل و مشکلات روستاها را شناسایی و از طریق انتقال این مسائل به دهیاران و مسئولان مربوطه در راستای رفع این مشکلات قدم بردارند.

وی ادامه داد: برنامه دهگردشی با هدف بررسی مشکلات روستاهای شهرستان از هفته‌های آتی آغاز می‌شود و در این راستا شوراهای اسلامی باید مسائل و مشکلات روستا را شناسایی کنند تا در صورت امکان در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان نسبت به تخصیص اعتبار برای رفع این مشکلات اقدام شود.

فرماندار خمین با اشاره به مطالبه شوراهای روستا برای تامین روشنایی معابر گفت: در آینده نزدیک، خمین به‌عنوان اولین شهر استان مرکزی از طریق اجرای طرح تعویض لامپ‌های پر مصرف با لامپ‌های کم مصرف مشکل روشنایی معابر مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: مشکل قطع چند ساعته برق چاه‌های آب کشاورزی در خمین که اقتصادش بر پایه کشاورزی است، از گلایه‌های مردم و مسئولان است که از طریق مسئولان در استان پیگیری می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان خمین نیز در این آیین با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر در توسعه مبلمان شهری و توسعه روستاها، گفت: فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی مشارکت مردم در مسائل شهر و روستاها است.

محمد شاکرمی ادامه داد: نهاد شورا توصیه دین مبین اسلام است و هدف از تشکیل این نهاد، همفکری و مشورت در راستای بهبود امور شهری است.

وی تصریح کرد: شوراها نماد خرد جمعی در شهر و روستاها و بی واسطه ترین حلقه ارتباط مردم با مسئولان هستند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز گفت: اعضای شوراهای اسلامی همچون درختان پر باری هستند که بر سر مردم سایه افکنده‌اند و مردم از خیر وجود انها استفاده می‌کنند.

حمید پاکپور افزود: شوراهای اسلامی مصداق واقعی خدمت به مردم هستند و با دغدغه و مسئولیت پذیری در رجهت رفع مسائل و مشکلات مردم قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی بازوان کمکی دولت در اجرای امور هستند و اگر شوراهای اسلامی نبودند دولت به تنهایی قادر به حضور در همه روستاها و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات روستاها نبود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: مردمی بودن یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران است و استمرار این جریان برای بقای انقلاب لازم است و شوراهای اسلامی نیز چون از بطن مردم هستند به استمرار این اصل کمک می کنند.

وی کارنامه شوراهای اسلامی را درخشان دانست و افزود : اقدامات انجام شده در سطح شهر و روستاهای شهرستان باید به اطلاع مردم رسانده شود و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید در کنار بیان مسائل و مشکلات موجود، اقدامات مثبت صورت گرفته در سطح روستاهای شهرستان را نیز به مردم اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه