English

عضو مجلس شورای اسلامی:

فراکسیون جهش تولید با حضور ۱۵۰ منتخب مردم در مجلس دوازدهم تشکیل شد

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون جهش تولید با حضور ۱۵۰ منتخب مردم در مجلس دوازدهم تشکیل شد تا راهبردهای تحقق این مهم با جدیت و نظم بیشتری دنبال شود.

فراکسیون جهش تولید با حضور ۱۵۰ منتخب مردم در مجلس دوازدهم تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، نادرقلی ابراهیمی در نشست با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و فعالان این حوزه استان مرکزی، افزود: بخش‌های مختلف کشور فرایندمحور نیست و سیستمی عمل نمی‌شود، باید استراتژی درست برای هر بخش تعریف و هدفگذاری تخصصی شود نه اینکه هر فرد در جایگاه خود به صورت سلیقه‌ای و بدون برنامه کار انجام دهد.

وی بیان کرد: مسائل کشور نباید شخصی، جناحی و حزبی شود و باید طبق برنامه مشخص حرکت کرد، ناترازی از مواردی است که باید علت‌یابی و برای کنترل قیمت‌ها تمهیدات تخصصی اندیشیده شود.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیران و مسئولانی که تعیین می‌شوند باید طبق برنامه توسعه‌ تدوین شده حرکت کنند و تنها مسیر است که می‌تواند متفاوت باشد، متاسفانه برای هیچ یک از بخش‌ها چنین برنامه‌ای در اختیار نیست و درگیر اقدامات سلیقه‌ای هستیم.

ابراهیمی اظهار کرد: قوانین بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی باید بررسی شود، برخی از قوانین منسوخ شده‌اند، برخی اجرا نمی‌شود و در نقاطی نیز نیاز به تدوین قوانین جدید وجود دارد که متاسفانه این موارد سال‌ها بدون توجه باقی مانده و نظارت و بازرسی درستی انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های قبل اغلب از افراد غیر مرتبط تشکیل شده بود و این در حالی است که پیگیری امور نیاز به تخصص دارد و باید افراد براساس توانمندی و تخصص در کمیسون‌ها عضو شوند.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در فاصله زمانی کوتاهی که به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی بوده‌ام پیگیری‌هایی برای تامین بودجه بخش‌های مختلف کشاورزی انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد: ۲۴ هزار میلیارد ریال برای واردات نهاده‌ها، ۴۰ هزار میلیارد ریال برای آب و خاک استان، ۲۴ هزار میلیارد ریال برای گوشت قرمز و ۱۰ هزار میلیارد ریال هم در بخش آبخیزداری استان مرکزی تامین شده که در نوع خود کم سابقه است.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد اعتبار سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار وزارتخانه است و باید با تعریف برنامه‌های درست این اعتبار جذب شود، تازمانی که اصلاحات برای فرآیندمحوری سیستم کشور انجام نشده است و برنامه‌ها شخص‌محور است باید همه تلاش را برای جذب اعتبارات تعیین شده و انجام برنامه‌های زمینه ساز توسعه بکار گرفت.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صنعت هنوز هم وابسته به خارج است و تولید خودروها به درستی انجام نمی‌شود با این وجود بیشتر سهم بودجه مربوط به صنعت است در حالی که کشاورزی با کمترین بودجه پتانسیل بسیار خوبی از خود نشان داده و امنیت کشور در امنیت غذایی است و به این بخش باید نگاه ویژه شود.

ابراهیمی یادآور شد: گام برداشتن درست و اصولی و اصلاح قوانین موجود و هدف‌گذاری برای توسعه کشور به افزایش رضایتمندی اجتماعی و سرمایه اجتماعی کمک می‌کند، با اینکه کار مشکل است اما در مجلس جدید محوریت نگاه به این سمت خواهد بود که گام اساسی برای توسعه کشور برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه