English

نهضت رفع نقاط پرحادثه‌ در راه‌های کشور یکی از هدف‌گذاری‌های سال ۱۴۰۳ است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی به پروژه‌های راهداری و اصلاح ۷۲۵ نقطه پرحادثه‌ طی سال گذشته، حرکتی قابل قبول و شایسته تقدیر است.

نهضت رفع نقاط پرحادثه‌ در راه‌های کشور یکی از هدف‌گذاری‌های سال ۱۴۰۳ است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، مهرداد بذرپاش در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم و آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرای پروژه‌های راهداری این استان، با بیان این که پروژه‌های راهداری و نگهداشت و بهسازی و ایمن‌سازی راهها کمتر دیده می شوند، گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های مربوط به راهداری شامل نگه‌داشت، ایمن‌سازی و بهسازی راه‌های کشور هزینه شده است، این حرکت قابل قبول و رو به جلو بوده و از این‌رو باید صمیمانه از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقدیر کرد.


مهرداد بذرپاش با اشاره به شناسایی ۸۸۷ نقطه‌ پرحادثه‌ در سطح جاده‌های کشور در توافق صورت گرفته بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا، افزود: از این تعداد ۴۱۲ نقطه اصلاح شد و با احتساب نقاطی که پیشتر شناسایی شده و در دستور کار قرار گرفته بودند، در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۲۵ نقطه پرتصادف در سطح محورهای مواصلاتی کشور اصلاح شد و اثرات آن مشهود است.


وی از اجرای نهضت رفع نقاط پرحادثه‌ به عنوان یکی از هدفگذاری‌های مورد تأکید دولت و ریاست جمهوری در سال جاری یاد و تصریح کرد: در این راستا مقرر شده است، جلسات شورای عالی حمل و نقل و کمیسیون ایمنی به صورت ماهیانه و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در ردیف بودجه با هدف تجهیز منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای رفع نقاط پرحادثه‌ اضافه کرد: با استفاده از این بودجه در کنار منابع داخلی این سازمان، امسال با اصلاح نقاط‌ی که در برنامه سال گنجانده شده است، شاهد تحقق آمار قابل قبول کاهش سوانح جاده‌ای و جان‌باختگان ناشی از آن باشیم.


بذرپاش از هدفگذاری سالانه ۱۰ درصدی کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از مکانیزم‌های دیگر در سایر حوزه ها و ارائه هشدارهای روزانه در حوزه تبلیغی ترویجی با هدف ارتقاء استاندارد رفتار رانندگان، شاهد کاهش آمار سوانح جاده‌ای باشیم.


وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای کیفی‌سازی محورهای شریانی، فرعی و روستایی با اجرای نهضت آسفالت در سال جاری خبر و ادامه داد: با وجود عدم تناسب منابع اعتباری با بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر طول راه‌های اصلی و شریانی در کشور، کیفیت‌بخشی به اجرای عملیات آسفالت‌ریزی به منظور ماندگاری بهتر و بیشتر را در دستور کار داریم.


بذرپاش ابراز امیدواری کرد: امسال هدفگذاری‌ برای اجرای حداقل دو برابری عملیات آسفالت‌ریزی در سطح جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته محقق شود.


وی همچنین به آمار بالای ترافیک و تردد خودروها در محور تهران - قم به عنوان یکی از شریان‌های اصلی و محل اتصال ۱۷ استان کشور اشاره کرده و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مسئله شد.


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات کمیسیون حمل و نقل و ایمنی در مدیریت سرعت، رفع نقاط پرحادثه‌ با هدف کاهش سوانح جاده‌ای، اظهار کرد: اجرای محور شهید سلیمانی در کمربندی قم نیز ضروری بوده و برای تأمین منابع مالی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه