English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار مشاهیر، زمینه اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث ماندگار گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار  مشاهیر، زمینه اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

،علی اصغر دریایی روز جمعه در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار اظهار کرد: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، زمینه اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر، سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند، برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ را در همین راستا قلمداد کرد.

وی عنوان کرد: در مواجهه با جهانی‌سازی حفظ هویت فرهنگی و هنری، برگزاری این بزرگداشت‌ها و قدردانی از خدمات آنها، نشان از درک و اخلاق زیبای اسلامی مردمان این سرزمین را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: نامگذاری کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان، نشان از غنای فرهنگی این خطه از میهن اسلامی دارد.

وی با اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به کشور، به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

دریایی در ادامه با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته اظهار کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویدادهای سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان را از دیگر بزرگداشت‌های پیش بینی شده برای امسال اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما در ایران شاهد برپایی کارناوال‌های شادی و سرور و دارای امنیت پایدار در منطقه هستیم که این مهم به برکت خون شهدای گرانقدر و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی است، اما درغزه شهر امام شافعی کارناوال‌ها و سمفونی توپ و تانک وکشتار کودکان از سوی استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه