English

اثرات منفی تعطیلی مدرسه در کرونا سال‌ها خواهند ماند/ تشکیل شعبه ویژه برای متخلفین آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شعبه ویژه برای متخلفین آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش برای رسیدگی به موقع تشکیل شده است.

 اثرات منفی تعطیلی مدرسه در کرونا سال‌ها خواهند ماند/ تشکیل شعبه ویژه برای متخلفین آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محسن زارعی، معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری ستاد عالی آزمون‌های نهایی خردادماه ۱۴۰۳ که امروز برگزار شد، اظهار کرد: کتاب درسی مبنای آموزش بود، اما نظام ارزشیابی در جای دیگر برگزار می‌شد که با مصوبه تاثیر سابقه تحصیلی سبب بهبود این مهم شده است.

وی افزود: با این مصوبه، تعیین و مبنای سرنوشت  یادگیری خواهد  بود در صورتی که در گذشته اصل اساسی مهارت تست‌زنی بود و سوابق تحصیلی کتاب درسی از مهجوریت خارج بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:  اکنون نتایج  امتحان نهایی سنجش کیفیت آموزش کشور است.

وی با بیان اینکه دو میلیون نفر در آزمون های نهایی خرداد 1403 شرکت نی کنند، بیان کرد: بر اساس قوانین قرنطینه طراحان به صورت کامل انجام می شود و  امنیت حوزه های امتحان  نیز تمهیدات لازم انجام و هماهنگی با ارگان های مربوطه صورت گرفته است.

زارعی عنوان کرد: بر اساس قانون تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران  بوده است که این رصدها شامل فضای مجازی نیز می گردد.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای تأمین امنیت حوزه‌های آزمون توسط فراجا انجام می‌شود البته حضور فیزیکی آنها را تنها در حوزه هایی شاهد خواهیم بود که آزمون بزرگسالان انجام می شود.

وی  افزود: تمامی حوزه‌های اجرا مجهز به دوربین مدار بسته، سیگنال یاب و راکت برای بررسی بدنی خواهند بود.

زارعی خاطرنشان کرد: برای آگاهی دانش آموزان و خانواده هایشان از چگونگی طرح سوالات  چارچوب طراحی سوالات در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار گرفته است.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با عنوان اینکه سختگیری بی مورد در آزمون های نهایی وجود ندارد، گفت: سوالات در  چارچوب کتاب درسی و درسی است که  معلم ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نباید مطالعه را به شب امتحان موکول کنند، عنوان کرد: دانش آموزانی در این آزمون موفق می شوند که دروس را یاد گرفته اند نه آنهایی که  حفظ کردند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: ممکن است در حین آزمون افرادی از صفحه امتحان عکس بگیرند اما لو رفتن سوالات را نداریم.

زارعی خاطرنشان کرد:  دغدغه دانش‌آموزان فقط درس خواندن باشد و به اخبار کذب درباره لو رفتن سوالات توجه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه