English

رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم

همزمان با سفر وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به شیراز، از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز رونمایی شد.

رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، طی مراسمی با حضور وزیر علوم و هیأت‌همراه در دانشگاه شیراز، از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز (به نشانی https://tv.shirazu.ac.ir) که به‌ همت روابط‌ عمومی دانشگاه طراحی و راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد و قدردانی از مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز با اعطای پایه تشویقی برای انجام این کار، از مجموعه روابط‌ عمومی دانشگاه خواست تا با اهتمام جدی و بهره‌گیری از کمک‌های رسانه‌‌ای برای در زمینه‌ی جهاد تبیین تلاش کنند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا با تولید ویژه‌برنامه‌ای نیز به معرفی و ضبط خاطرات و تجربیات یاوران علمی و کارکنان دانشگاهی پرداخته شود. 

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز، در آیین رونمایی از شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز گفت: این شبکه می‌کوشد تا با شکستن مرزهای دانشگاه و جامعه، پیوند عمیق‌تری میان این دو حوزه ایجاد کند و بنابر مسئولیت‌ پذیری و رسالت اجتماعی دانشگاهیان، آیینه‌‌ تمام‌ نمای خواسته‌های جامعه و محل پاسخگویی و ارائه‌ دهنده راه‌حل نیاز آن باشد.

حامد تقوایی از جمله اهداف راه‌اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز را شکستن مرزهای دانشگاه و جامعه؛ پیوند هرچه بیش‌تر آموزش عالی با لایه‌های مختلف جامعه؛ تأمین خوراک رسانه‌های رسمی و شبکه‌های علمی کشور؛ بهره‌گیری هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر از ظرفیت‌های علمی و امکانات دانشگاه شیراز در ارتباط با نیازهای جامعه؛ ایجاد فضای سازنده برای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و ارائه دیدگاه‌های دانشگاهیان و متخصصان حوزه‌های مختلف علمی؛ معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر متخصصان و نخبگان دانشگاهی حوزه‌های مختلف و ارائه هرچه سریع‌تر و آسان‌تر دستاوردها و نتایج علمی استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و طرح مسائل و مشکلات دانشگاهی از دریچه نگاه و اندیشه متخصصان حوزه‌های مختلف برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه، ازجمله طرح‌های زیرمجموعه «طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه شیراز است» که از سوی روابط‌ عمومی دانشگاه تهیه و در آذرماه سال۱۴۰۱ به تصویب هیأت‌رئیسه دانشگاه رسیده است، بیان کرد: این شبکه، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌‌های مختلف دنبال می‌کند. مهم‌ترین بخش آن، ویژه‌برنامه «کرانه» است که می‌کوشد تا به مسائل و دغدغه‌های مختلف جامعه و طرح دیدگاه و راه‌حل دانشگاهیان دراین زمینه بپردازد.

در این برنامه تاکنون سرویس‌های اجتماعی، فرهنگی، هنر، ادبیات، و سلامت و ورزش و حقوق و علوم سیاسی راه‌اندازی و برای هریک کارشناس مجری مربوطه درنظر گرفته شده است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز گفت: در شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه، ویژه‌برنامه «روایت شکوه» باهدف معرفی دانشمندان، نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ دانشگاه و پاسداشت مقام اثرگذاری والای این بزرگان در جامعه و معرفی ایشان به‌عنوان الگوی موفق طراحی شده است و تاکنون چندین برنامه در این زمینه تولید گردیده است.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های دیگری نیز همچون «روایت طلوع» و «یادگار روزگار» که برترتیب به معرفی دانشجویان نخبه و مستندسازی تجربیات و خاطرات دانشگاهیان و تکریم افراد پیشکسوت و بازنشسته می‌پردازد در دستور کار این شبکه بوده و هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه