English

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تشریح کرد؛

موضع فعال سازمان تأمین‌اجتماعی در موضوع خانواده و جوانی جمعیت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از نمایشگاه کتاب و غرفه "خانواده ما" موضع فعال سازمان تأمین‌اجتماعی در موضوع خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

موضع فعال سازمان تأمین‌اجتماعی در موضوع خانواده و جوانی جمعیت
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

 ، میرهاشم موسوی در بازدید از غرفه "خانواده ما" که به ابتکار این سازمان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دایر شده است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین و فراگیرترین بیمه اجتماعی کشور حامی برنامه‌های جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری و در این حوزه موضعی فعال دارد.

وی بیان داشت: یکی از چالش‌های اساسی کشور که طی سال‌های گذشته به آن پرداخته شده و سیاستگذاری‌های دقیقی نیز مبتنی بر حل این چالش در ارکان مختلف نظام حاکمیت صورت گرفته، بحث جمعیت و خانواده است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه اجتماعی در کشور با پوشش بیش از نیمی از جمعیت، خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌کند. یکی از رویکردهای اصلی ما در این سازمان این است که در حل چالش‌ها و مسائلی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی مرتبط است، حضور مؤثری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، ناپایداری منابع صندوق‌ها را یکی از چالش‌های پیش روی این سازمان دانست که بخشی از آن متأثر از تغییرات هرم جمعیت بوده است و گفت: تمرکز بر توسعه پوشش بیمه‌ای از اولویت‌های دوره مدیریت جدید بوده و با اتخاذ موضعی تحولی و فعال؛ به لطف خدا حدود ۲.۵ میلیون نفر در دو سال گذشته به جمع خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی اضافه شدند. این توسعه پوشش بیمه‌ای عملاً ضمن تحقق بخشی از مأموریت این سازمان مبنی بر توسعه پوشش بیمه‌ای، منابع پایداری نیز برای سازمان ایجاد کرده است.

موسوی همچنین گفت: طبیعتاً یکی از مولفه‌های مهمی که علاوه بر چالش‌های معمول باید به آن می‌پرداختیم بحث فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده بود. این موضوع در بند 8 سیاست‌های ابلاغی کلی تأمین‌اجتماعی که در 21 فروردین 1401 ابلاغ شد نیز یکی از تکالیفی بود که در این حوزه مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات در حوزه خانواده و فرزندآوری را از جمله موضوعات قابل توجه کشور دانست و گفت: هم به جهت تأثیر جمعیت بر ورودی صندوق‌ها و اثر مستقیم آن بر وضعیت پایداری صندوق و هم به جهت تأثیراتی که جمعیت فعال و مولد بر رشد اقتصادی کشور دارد؛ موضوع جمعیت می‌بایست از جهات مختلف مدنظر و مورد توجه تمامی نهادهای کشور باشد.

موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب دوستان ما در حوزه ارتباطی و رسانه‌ای سازمان، ابتکار و خلاقیت ویژه‌ای به کار بردند و کمپین فرهنگی «خانواده ما» را طراحی کردند که در آن به بحث خانواده‌، فرزندآوری و اقتضائاتی که در قالب سیاست‌های کلان آمده مورد توجه قرار گرفته، توجه شده است.

وی با اشاره به تمرکز سازمان تأمین‌اجتماعی بر موضوعات جمعیتی در نمایشگاه امسال ادامه داد: برگزاری این رویداد پیش‌کاری‌هایی را می‌خواهد که بیش از یک سال است که همکاران ما در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه فعال بوده و ضمن بررسی‌های پژوهش‌محور، تولیدات خوبی داشتند که توانستند آنها را به این نمایشگاه برسانند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی افزود: همکاران ما برای برگزاری این رویداد بازدیدهایی از بخش‌های مختلف کشور داشتند و این رویداد، اقدامی بسیار جالب بود که ان‌شاءالله بتوانیم با وظیفه‌ای که در این زمینه داریم برای بیمه‌شدگان و همه آحاد جامعه، زمینه توجه به خانواده را که محوری‌ترین نهاد اجتماعی در رویکرد فرهنگی و دینی ما ایرانیان است؛ داشته باشیم و آن فاصله‌هایی که به‌عنوان آسیب خانواده طی سال‌های گذشته مورد شناسایی قرار گرفته را تا جایی که بتوانیم جبران کنیم.

موسوی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بیمه‌ای در سازمان صورت گرفته است، گفت: یکی از کارهای بسیار خوب و اثرگذار در قالب قانون جوانی جمعیت ، بحث افزایش ایام پرداخت غرامت بارداری بوده که از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافته است. از این موهبت همه بانوان در راستای فرزندآوری استفاده کردند و جبران غرامتی که صورت می‌گیرد عمدتاً به سمت غیرحضوری شدن خدمات سوق یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین سقف سه نفری که برای افراد تحت پوشش و تحت تکفل بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیزمان در گذشته وجود داشت را برداشتیم و بخشی از خدمات حمایتی بیمه‌ای را برای همه افراد تحت پوشش با این رویکرد که فرزندآوری را تقویت می‌کند فراهم کردیم.

وی گفت: کار خوب دیگری که انجام گرفته بحث خدمات ناباروری است که خدمات بسیار گرانقیمتی است و با پوشش بیمه‌ای صددرصد که در قالب تعرفه دولتی بود همه خدمات تحت پوشش نظام بیمه درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و تلاش می‌کنیم این مسیر ارائه و توسعه خدمات در مسیر اجرای بند 8 سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی در حوزه خانواده، تکریم خانواده و فرزندآوری افراد تحت پوشش را بیش از پیش در کانون توجه داشته باشیم.

موسوی با اشاره به طرح ویژه این سازمان برای تلفیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ بیمه‌ای گفت: به لطف خداوند متعال با ابتکار صورت گرفته، استقبال خوبی در ثبت‌نام طرح بیمه‌دانشجویان و زنان خانه‌دار صورت گرفته و این فرصت تا پایان ایام نمایشگاه وجود دارد تا بیمه‌شدگان جدید ذیل این دو طرح با عقد قرارداد از هدیه ویژه سازمان تأمین اجتماعی و امکان بن خرید کتاب ۴۰۰ هزار تومانی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه