English

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی:

سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از ۳ درصد است

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حجم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از ۳ درصد است و هنوز ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حریف صنایع بزرگ سنتی کشور مانند فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها نشده‌اند.

 سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور  کمتر از ۳ درصد است
به گزارش خبرگزاری موج

، سیاوش ملکی‌فر امروز در جشنواره ایده تا بازار دانشگاه تهران که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تاسیس این صندوق را مربوط به سال ۱۳۹۲ دانست که با هدف حمایت از کارآفرینی مبتنی بر فناوری بوده است.

وی افزود: از آنجایی که توسعه فناوری همراه با ریسک است، در دنیا و در ایران دولت‌ها با ارائه حمایتی، ریسک فعالیت‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه هنوز شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور عدد معناداری را به خود اختصاص نداده‌اند، خاطرنشان کرد: حجم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از ۳ درصد است و هنوز ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حریف صنایع بزرگ سنتی کشور مانند فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها نشده‌اند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر زور شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بیشتر است، یادآور شد: سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد در حال افزایش است و ما با حمایت از چنین رویدادهایی به‌دنبال توسعه کارآفرینی مبتنی بر فناوری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این صندوق از همه شرکت‌های دانش‌بنیان در هر سطح بلوغی حمایت می‌کند، گفت: ما در برنامه‌هایی که تدارک دیدیم، در سال جاری، نه‌تنها از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، بلکه از شرکت‌هایی که هنوز دانش‌بنیان نشده‌اند نیز حمایت خواهیم کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه