English

وزیر راه و شهرسازی:

ترانزیت جاده‌ای کشور ظرف دو ماه ۵۵ درصد رشد داشته است

بنا بر اعلام وزیر راه و شهرسازی، پس از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل این رشد در سال جاری هم ادامه داشت و تا ۲۶ اردیبهشت رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد اعلام شد.

 ترانزیت جاده‌ای کشور ظرف دو ماه  ۵۵ درصد رشد داشته است
به گزارش خبرگزاری موج

​، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت گفت: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، این رشد د امسال هم ادامه داشته و تا ۲۶ اردیبهشت رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۵ درصد است و نشان می‌دهد در سال جاری هم ادامه دارد و امیدوارم امسال هم بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

وی افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد و  «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند شخصا آن را دنبال می‌کرد. قرار بود با ۸۰ میلیون دلار آغاز شود و در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تامین سرمایه هدف‌گذاری شده برای این بخش و تامین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره‌برداری بندر چابهار از بخش‌های این قرارداد بود 

بذرپاش با بیان اینکه قبلا قراردادها کوتاه‌مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما با قرارداد ۱۰ ساله انگیزه را افزایش می‌دهد، گفت: موضوع دیگر ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهاست که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین‌بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند، خاطرنشان کرد: این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود؛  قانون بسیار خوبی است و دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که شاهد بازار آرام‌تری برای امسال هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه