English

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی:

سیاست کنونی راه آهن در حوزه توقف واگن باری غلط است

سبحان نظری گفت:سیاست کنونی راه آهن در حوزه توقف واگن باری غلط است چراکه ما در حال حاضر نیازمند حمل بار هستیم اما با کمبود واگن روبرو هستیم.

سیاست کنونی راه آهن در حوزه توقف واگن باری غلط است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی، سبحان نظری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد:طبق آمارها ما شاهد کاهش میزان حمل بار در بخش ریلی هستیم. 

 وی گفت:سیاست کنونی راه آهن در حوزه توقف واگن باری غلط است چراکه ما در حال حاضر نیازمند حمل بار هستیم اما با کمبود واگن روبرو هستیم.

سبحان نظری عنوان کرد:هر ساله براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن گزارش فصلی منتشر می‌شود که با توجه به شرایط موجود عنوان گزارش زمستان ١۴٠٢ را استرجاع گذاشته شده‌ است. استرجاع الهام گرفته از آیه استرجاع و نشان‌دهنده وضعیت ناگوار صنعت است.

 دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی  با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی توقف کردیم و دیگر سیاست توسعه‌ای نداریم، اظهار داشت: یک واگن ٢۴ تن وزن دارد و قیمت هر تن قراضه ٢٠ میلیون تومان است و اگر همین الان نسبت به اسقاط واگن اقدام کنیم سود بیشتری از آن داریم چراکه راه‌آهن به طور مرتب با بهانه‌های مختلف جلوی تردد واگن‌ها را می‌گیرد. قیمت یک واگن قراضه به ۵٠٠ میلیون تومان می‌رسد که سپرده گذاری آن در بانک سالانه ١۵٠ میلیون سود می‌دهد این در حالی که در این شرایط سود ناشی از تردد این واگن در طول یک سال تنها ۶٠ الی ٧٠ میلیون سود دارد.

به گفته نظری سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱، بار جاده‌ای ۹ درصد رشد و بار ریلی چهار درصد افت داشته، سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، در بخش جاده‌ای سه درصد رشد و در بخش ریلی هشت درصد افت داشته، در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، در بخش جاده‌ای سه درصد رشد و در بخش ریلی ۹ درصد افت داشته است. این آمار برخلاف برنامه‌های کلان توسعه ریلی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه