English

پیش از ظهر امروز:

مرکز رصد و پایش جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه ایلام افتتاح شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رصد و پایش لحظه‌ای رشد جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به مردم بسیار تاثیرگذار است.

مرکز رصد و پایش جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه ایلام افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز رصد و پایش جمعیت استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام، چهارمین استان کشور است که این مرکز در آن راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز، دسترسی به اطلاعات چهارگانه وقایع حیاتی از جمله ولادت، ازدواج، طلاق و فوت به صورت لحظه‌ای در دسترس بوده و قابل رصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: داده‌های چهارگانه این سامانه توسط کارشناسان ثبت احوال جمع‌آوری و در اختیار مسئولان و مراجع ذیربط استان قرار می‌گیرد.

نجم الدین خسروی افزود: این داده‌های آماری به صورت آن‌لاین و لحظه‌ای به عنوان یک مؤلفه اصلی و ضروری، توسط کارشناسان ثبت احوال جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق این سیستم امکان دسترسی به وقایع حیاتی چهارگانه سایر نقاط کشور به تفکیک شهرستانی برای مقایسه وضعیت استان ایلام با دیگر استان‌های کشور نیز وجود دارد.

خسروی یادآور شد: در این سامانه نرخ ولادت، ازدواج، وفات و طلاق به تفکیک میانگین سن افراد قابل دسترسی و تحلیل است.

وی با بیان اینکه میانگبن میزان نرخ ولادت استان در سال گذشته ۱۱.۴ و رتبه آن ۱۸ کشور بوده است، یادآور شد: رتبه اول ولادت استان مربوط به شهرستان دهلران و کمترین نیز متعلق به شهرستان‌های سیروان و بدره است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام بیان کرد: این استان در حال حاضر، رتبه ۲۱ کشور با میانگین ۵.۶ درصد در ازدواج و ۲۸ کشوری با ۱.۸ درصد طلاق به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه