English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام:

۳۰ سامانه عکسبرداری ثابت در جاده‌های ایلام نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: 30 سامانه عکسبرداری ثابت در محورهای مواصلاتی این استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

۳۰ سامانه عکسبرداری ثابت در جاده‌های ایلام نصب می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: هدف از نصب این سامانه‌ها گامی مثبت در جهت ارتقای ایمنی، تسهیل تردد و مدیریت بهتر شبکه حمل و نقل جاده‌ای در استان است.

وی افزود: همچنین، این اطلاعات می‌تواند برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مواقع ضروری و هدایت رانندگان به مسیرهای جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.

چشمه خاور عنوان کرد: تصاویر ارسالی از دوربین‌ها، به مسئولان راهنمایی و رانندگی کمک می‌کند تا از وضعیت جاده‌ها، از جمله وجود لغزندگی، خرابی‌ها و موانع ترافیکی، آگاه شوند و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیک و جاده‌ها می‌تواند از طریق تابلوهای پیام متغیر و یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه به اطلاع رانندگان رسانده شود تا آنها بتوانند مسیر خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام خاطر نشان کرد: در فصل زمستان، از این سامانه‌ها می‌توان برای رصد وضعیت جاده‌ها و شناسایی نقاط یخ‌زده و برف‌گیر استفاده کرد. این امر به راهداری‌ها کمک می‌کند تا نسبت به نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها در زمان مناسب اقدام کنند.

وی گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در 5 کلاس برای شناسایی الگوهای ترافیکی و برنامه‌ریزی برای ساخت و نگهداری جاده‌ها،دما و رطوبت برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و جلوگیری از حوادث رانندگی ناشی از شرایط نامساعد جوی از دیگر مزایای این سامانه ها می باشد.

وی در پایان افزود: در مجموع، نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌تواند نقش موثری در ارتقای ایمنی، تسهیل تردد و مدیریت بهتر شبکه حمل و نقل جاده‌ای در استان داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه