English

رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد

رئیس جمهور امروز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان دیدن کرد.

رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان دیدن کرد.

گفتنی است که شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی دولتی استان پیش از دولت سیزدهم در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌ دولت در سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ کشور مشغول فعال است.

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای کتاب‌های درسی تولید کند که تا کنون ۲۲ هزار تن آن را تحویل داده است.

بنابر این گزارش، با حمایت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش دولت سیزدهم، تولید کاغذ چاپ و نوشتار از پنج هزارتن ۲ سال گذشته اکنون به بیش از ۴۶ هزار تن رسیده است.

قانون تنفس جنگل با دادن فرصت سه ساله به صنایع چوب‌بر برای تدبیر چوب جایگزین از جمله زراعت چوب و استفاده از چوب وارداتی پوست کنده از سال ۹۵ به اجرا گذاشته شد تا جنگل های هیرکانی شمال کشور را از نابودی نجات دهد.طبق این قانون برداشت چوب اعم از درختان ایستاده یا افتاده از جنگل ها ممنوع است و شرکت هایی که مواد اولیه آنها چوب است باید از راه های جایگزین برای تامین مواد اولیه استفاده کنند.

شرکت چوب و کاغذ مازندران پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۹۸ بود.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و اکنون طبق گفته مسئولان آن، حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در زمان حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا ، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه