English

به منظور ارتقای کیفیت محیط و فضاهای شهری:

کمیته ساماندهی سیما و منظر شهری در شهرداری شیراز تشکیل شد

سرپرست اداره کل امور شهرسازی شهرداری شیراز گفت: کمیته ساماندهی سیما و منظر شهری به‌ منظور صیانت از هویت بومی و ارزش‌های معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و ارتقای کیفیت محیط و فضاهای شهری و همچنین ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به منظر شهری پایدار، تشکیل‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرزاد میرزایی سرپرست اداره کل امور شهرسازی شهرداری شیراز بابیان اینکه کمیته ساماندهی سیما و منظر شهری به‌منظور صیانت از هویت بومی و ارزش‌های معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و ارتقای کیفیت محیط و فضاهای شهری و همچنین ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به منظر شهری پایدار، تشکیل‌شده است.

وی افزود: هویت کالبدی یک شهر را سیمای آن ترسیم می‌کند که توجه به ایجاد سیما و مناظر شهری باکیفیت و ساماندهی آن، محیطی مطلوب برای زندگی شهروندان فراهم می‌آورد.

سرپرست اداره کل امور شهرسازی شهرداری شیراز تصریح کرد: مداخلات بدون مطالعه در این موضوع، باعث کاهش کیفیت منظر شهری، ناهنجاری و آشفتگی بصری در فضای شهری می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه سیمای شهری در تعریف شخصیت عملکردی فضاها، نقش مهمی ایفا می‌کند و در چگونگی کیفیت زیست شهروند بسیار مؤثر است اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی این کمیته حفظ و پایداری هویت بومی در نماهای ساختمانی و منظر شهری، کنترل کیفی نمای ساختمان‌های در حال احداث، جلوگیری از آشفتگی‌های بصری و گسترش نماهای ناسازگار با فرهنگ بومی، نظم دهی به منظر شهر در این زمینه است.

وی عنوان کرد: با امید همراهی شهروندان گرامی و متخصصین امر ساختمان‌سازی و طراحان شهری در آینده شاهد سیمای شهری باکیفیت بصری مطلوب و فاقد ناهماهنگی‌های بصری بوده و به‌ مرور شیراز را به جایگاه واقعی و درخور نام خود می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه