English

هدفگذاری اجرای ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی جاده ای کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از هدفگذاری برای اجرای آسفالت به طول ۱۰ هزار کیلومتر در ۱۰ کریدور اصلی جاده ای کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

هدفگذاری اجرای ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی جاده ای کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، داریوش امانی در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم و آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرای پروژه‌های راهداری این استان، اظهار کرد: در سال گذشته پروژه‌‌های راهداری و حمل و نقلی استان قم با صرف اعتبار قریب به ۱۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد که شاخص‌ترین آن‌ها اتمام پروژه مهم نصب نیوجرسی در اتوبان قم - تهران بود.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های متعددی در حوزه راهداری در سطح استان‌ قم به ارزش قریب به ۱۲۵۰ میلیارد تومان در حال آغاز عملیات اجرایی است.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حجم بالای ترافیک در اتوبان تهران - قم، خاطرنشان کرد: این اتوبان به عنوان دومین اتوبان پرتردد کشور و عبور خودروهای ۱۷ استان کشور، جوابگوی تقاضای کنونی ترافیک نبوده و ضروری است با استفاده از ظرفیت جاده قدیم قم - تهران برای رفع ترافیک این محور در کوتاه مدت چاره‌اندیشی شود.


امانی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای نهضت آسفالت در سال جاری گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای دو برابر آسفالت در سطح جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته انجام شده و در حال ابلاغ مجوزها و اعتبارات به استان‌ها هستیم.


وی با اشاره به هدفگذاری اجرای آسفالت بطول ۱۰ هزار کیلومتر در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: ارزش قراردادهای روکش آسفالت در سال جاری به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و برای تحقق این هدف، علاوه بر اعتبارات کنونی، به کمک مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیاز است.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: همچنین به مرور زمان بدهی قریب به ۳۵ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران پروژه‌های راهداری در حال پرداخت است.


امانی گفت: تا خرداد ماه امسال پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شوند که بخشی از این پروژه‌ها در جریان سفرهای استانی و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند.


وی ادامه داد: کار تأمین منابع و خرید ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مأموریتی انجام شده است و با تصویب هیات دولت، به ناوگان راهداری کشور افزوده می‌شوند.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با افزوده شدن این ناوگان، توانمندی در اجرای کارها چند برابری شده و این سازمان می‌تواند بسیاری از کارها را بسرعت و حتی درصورت ضرورت به صورت امانی انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه