English

کارستان بسیج سازندگی برای زدودن غبار محرومیت؛

تشکیل ۵۱ هزار گروه جهادی تا ایجاد ۱۲۳ هزار شغل

شکل گرفتن گروه‌های جهادی به فرمان حضرت امام خمینی «ره» مبنی بر تشکیل نهضت مردمی جهاد سازندگی در تاریخ 26 خردادماه 1358 بازمی‌گردد.

تشکیل ۵۱ هزار گروه جهادی تا ایجاد ۱۲۳ هزار شغل
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، هدف این بود که جوانان انقلابی با «روحیه جهادی» و با «تکیه به نظم تشکیلاتی غیراداری» و با «اتکا به مشارکت مردم محروم» به رفع محرومیت در سراسر کشور بپردازند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج و سپاه به کمک مردم توانست روحیه جهادی را در نسل‌ها تقویت کند، که هم صورت کمی و کیفی گسترش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسبج سازندگی همچنین به تشکیل ۵۱ هزار گروه جهادی، فعالیت بیش از یک میلیون جهادگر و تخصصی شدن گروه‌های جهادی اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های سازمان بسیج سازندگی کمک به رفع محرومیت‌هاست که خوب با دولت‌های مختلف کار شده است.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم، دولت انقلابی و مردمی است گستره عمق فعالیت‌های بسیج سازندگی افزایش یافت به عنوان مثال؛ فقط سال گذشته ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام شد، ما در طول این ۲۰ سالی که از عمر با برکت بسیج سازندگی می‌گذرد نزدیک به ۱۹۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

تلاش بی فایده دشمنان برای تزریق ناامیدی به ملت ایران

سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در آن زمان غرب و به‌ویژه آمریکا، ایران را در نهایت وابستگی نگه داشته بودند و این امام راحل بود که جامعه را به سمت استقلال و خودکفایی و خوداتکایی حرکت داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و امام راحل این باور را در مردم به وجود آوردند که بدون دخالت شرق و غرب به سمت رشد و ترقی حرکت کنند و کشور را توسعه دهند. البته در این مسیر شاهد همکاری و همراهی شوروی سابق و کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بودیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

سردار قریشی ابراز داشت: ما معتقدیم رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان ابراز داشت: دشمنان با تجهیزات مدرن در تلاشند با تزریق ناامیدی از فعالیت های ملت ایران برای رسیدن به موفقیت بکاهند.

نقش موثر اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی

در این مراسم، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج درآئین اختتامیه جشنواره جام رسانه امید ضمن تاکید بر هوشمندی ملت ایران اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در طول این ۴۶ سال در عرصه های تانو، صنایع، پزشکی، دفاعی و… حائز اهمیت است. تمام نخبگان و سیاسیون به فرمان امام خویش لبیک گفتند و به جمهوریت اسلامی ایران رای ۹۸ درصدی دادند و نظام ستمشاهی را با اتحاد و همدلی از میان برداشتند.

وی ضمن بیان اینکه تمام ملت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت دارند، گفت: اقوام و مذاهب نقش موثری را در حمایت از انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند.

معاون هماهنگ کننده بسیج بیان داشت: در جریان جنگ نابرابر عراق بر علیه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای دشمن با تمام قوا بر خاک این مرزو بوم هجوم آوردند اما ملت قوی و یکپارچه ایران اعم از اقوام و مذاهب مختلف و گروه های سیاسی و…از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند و در این راه مقدس یا به شهادت رسیدند یا اینکه اسیر شدند.

وی تصریح کرد: امروزه ناکارآمدترین سلاح در دنیا سلاح هسته‌ای است اما به بهانه آن می‌خواستند جلوی فناوری کشور ما را بگیرند.

سردار معروفی در پایان یادآور شد: بعد از آن در اتفاقاتی که در جنگ نرم احزاب که همه اجانب و خودفروختگان آن‌ها ملت ایران را به لبه پرتگاه بردند ولی ملت تاریخ ساز ما در جریان ۹ دی سال ۱۳۸۸ تاریخ را عوض کرد و به همه دنیا و دشمنان ثابت کرد اگر نخبگان اشتباه و سکوت کنند دیگر کربلا اتفاق نمی‌افتد و مردم پای حقیقت می‌ایستند. دشمنان در سال‌های ۹۶ و۹۸به بهانه بنزین می‌خواستند بلوا بپا کنند اما ناکام ماندند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه