English

با تنوع غذایی گسترده برگزار شد؛

دومین روز از جشنواره بهار نارنج کومله لنگرود با طعم غذاهای محلی

جشنواره غذاهای محلی گیلانی امروز با شرکت بیش از ۵۰ نفر و تنوع غذایی گسترده در حاشیه دومین روز از جشنواره بهار نارنج در منطقه کومله لنگرود برگزار شد.

دومین روز از جشنواره بهار نارنج کومله لنگرود با طعم غذاهای محلی
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، منوچهر مهدی پور، شهردار کومله لنگرود امروز در حاشیه برگزاری دومین روز از جشنواره بهار نارنج در این شهر ، جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره غذا ۵۰ نفر از شهرستان لنگرود و شهرهای اطراف حضور یافتند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیای غذاها و خوراک های محلی فراموش شده از سفره های گیلانی عنوان و بیان کرد: بسیاری از غذاهای محلی لذیذی که مادران، مادر بزرگ ها و نیاکان ما پخت می کردند، از سفره های امروزی حذف شده است.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای اصلی این جشنواره در حاشیه جشنواره بهارنارنج احیاء این خوراکهاست ضمن آنکه آموزش هایی هم ارائه می شود تا دختران جوان ما طرز تهیه آنها را آموزش ببینند و به سفره های گیلانی بازگردانند.

وی ادامه داد: در این جشنواره داوران، سفره آرایی و کیفیت غذای شرکت کنندگان را ارزیابی کردند و به نفرات برتر جوایزی اعطاء شد.

همچنین در دومین روز از جشنواره ملی بهارنارنج، دومین دوره مسابقات ویژه جشنواره هم در کومله لنگرود آغاز شد که در این رابطه رئیس هیات شطرنج شهرستان با بیان اینکه این رقابت ها یکروزه است، گفت: در این دوره از مسابقات شطرنج که به صورت سریع و یکروزه برگزار می‌شود ۱۸۰ نفر از هفت استان شرکت کردند.

سید محمد میر موسوی افزود: استان های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و زنجان در این مسابقات که به صورت سوئیسی و در ۹ دور برگزار می شود، حضور دارند.

وی تصریح کرد : این مسابقات با همت شهرداری کومله برپا شده است و تا پایان جشنواره بهارنارنج ادامه دارد.

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه