English

امروز؛

همایش ملی تکریم امام زادگان در آستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد

همایش ملی تکریم امام زادگان امروز با حضور مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، در آستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد.

همایش ملی تکریم امام زادگان در آستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت:  دهه کرامت بزرگداشت مهر و وفای کم نظیر یک خواهر به مقام شامخ و معنوی برادر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی هدف از بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فضائل اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باور‌های دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این مراسم با اشاره به دههٔ کرامت و روز پنجم ذی القعده که به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان اعلام شده است، گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول الله (ص) است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با بیان اینکه گیلان ۹۵۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان دارد، افزود: وجود این تعداد بقعه امام زادگان در گیلان نشان ازولایتمداری و هویت دینی مردم این استان در گسترش دین و فرهنگ علوی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت امام زادگان در گیلان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت، ایجاد تعامل دوسویه بقاع متبرکه با نهاد‌ها دولتی و غیردولتی، افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیریت، عمران و اجرای برنامه‌های بقاع متبرکه، آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکرد‌ها و خدمات بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه