English

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران:

مجموع دفاتر فعال اسناد رسمی آذربایجان شرقی ۴۰۰ مورد است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: حال حاضر به دلیل نواقص قانونی همخوانی لازم بین هزینه‌های دولتی از بابت ثبت اسناد مالی وجود ندارد و این برای مردم و نیز برای دفترخانه‌های اسناد رسمی ایجاد مشکل کرده است.

مجموع دفاتر فعال اسناد رسمی آذربایجان شرقی ۴۰۰ مورد است

محمود حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال‌های گذشته مسئولان به اتفاق نظر برای حذف اسناد عادی از نظام ثبتی کشور رسیده‌اند که این موضوع بسیار مبارک و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه اسناد عادی موجب بی اعتباری اسناد رسمی می‌شود، افزود: اینکه در پرونده‌های قضائی و حقوقی مشاهده می‌شود یک باب آپارتمان به چندین نفر فروخته می‌شود که موجب افزایش روز افزون پرونده‌های دادگستری است، دال بر شیوع استفاده از اسناد عادی و غیررسمی است.

وی ایجاد و بروز انواع و اقسام مشکلات بانکی ناشی از استفاده از اسناد عادی را یکی از مخاطرات جدی کشور و نظام اقتصادی خواند و با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها افزون بر ۳۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضائی به طور مستقیم به موضوع اسناد عادی ارتباط دارد، اظهار کرد: باید توجه داشت که توسعه اقتصادی جز با ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران محقق نمی‌شود و این موضوع نیز جز با حذف اسناد عادی مثل قولنامه‌ها میسر نخواهد شد.

حسن زاده با اشاره به اینکه رهبری در سال‌های اخیر بر آن تاکید فرمودند، همین لغو اسناد عادی است که برای تمام مردم و دست اندرکاران نظام در تمام سطوح لازم الاجراست که امیدواریم این حکم فسادستیز مقام رهبری به زودی اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه