English

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خبر داد

امضای تفاهم نامه همکاری بین انتقال خون و اورژانس /راه اندازی پویش "نه به چهارشنبه سوزی"

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره تفاهم نامه مشترکی که صبح امروز بین این سازمان و اورژانس کشور امضا شد، گفت: در قالب این تفاهم نامه و از امروز به صورت آزمایشی در استان زنجان، انتقال خون به اورژانس پیش بیمارستانی وارد می شود و با تامین خون مورد نیاز در موارد تروما و خون ریزی های شدید، می توانیم جان بیماران و مصدومان را نجات دهیم.

  امضای تفاهم نامه همکاری بین انتقال خون و اورژانس /راه اندازی پویش "نه به چهارشنبه سوزی"

به گزارش خبرگزاری موج،  علی اکبر پورفتح الله صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح همزمان 5 پایگاه جدید اورژانس هوایی در کشور و امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان انتقال خون و اورژانس کشور، اظهار داشت: برای تامین خون مورد نیاز بیماران در این تفاهم نامه از گروه خونی O استفاده خواهد شد زیرا این گروه خونی می تواند به تمام گروه های خونی، خون بدهد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در این حوزه، محدودیت استفاده از گروه خونی O در زنانی است که دچار حادثه، تروما و خون ریزی شدید می شوند، افزود: استفاده از این گروه خونی برای زنان ممکن است به بروز بیماری نوزاد و جنین و مخاطرات دوران بارداری منجر شود که باید سرمایه گذاری زیادی بر روی جذب اهدا کنندگان خون با گروه خونی O منفی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: در کشور حدود 3.5 درصد از جمعیت اهداکنندگان خون دارای گروه خونی O منفی هستند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود. 

پورفتح الله از راه اندازی پویش "نه به چهارشنبه سوزی" توسط سازمان انتقال خون کشور خبر داد و اضافه کرد: در این حرکت مثبت اجتماعی، پایگاه های انتقال خون در شب چهارشنبه آخر سال در سراسر کشور فعالیت دارند و با شعار "سرخی تو از من"، پذیرای اهدا کنندگان هستند و این حرکت، مقدمه ای برای ورود به ایام نوروز و آمادگی بیشتر در برابر حوادث این ایام و در طول سال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه