English

وزیر کار:

معیشت مردم دغدغه اصلی رئیس جمهور و دولت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه و اولویت روزانه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم است، گفت: ایران اسلامی ظرفیت‌های متنوعی همچون سرمایه‌های انسانی خلاق و توانمند دارد که باید از آن استفاده کنیم.

معیشت مردم دغدغه اصلی رئیس جمهور و دولت است

به گزارش خبرگزاری موج، سید صولت مرتضوی به‌مناسبت هفته دولت با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر تهران و در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت یاد شهدای دولت خصوصاً شهید رجایی و باهنر، اظهار کرد: این شهدا زندگی خود را خالصانه وقف خدمت به مردم و تعالی نظام اسلامی کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شهادت پاداش خدمت و اخلاص ایشان بود، افزود: ۱۷ هزار شهید ترور گواه دشمنی و کینه استکبار علیه حقانیت انقلاب اسلامی است.

 

هفته دولت فرصتی برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت است

وی هفته دولت را فرصتی برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت دانست و گفت: خدمات صادقانه فرزندان ملت ایران برای توسعه و آبادانی باید به خوبی در راستای جهاد تبیین برای مردم بازگو شود.

مرتضوی نرخ امید به زندگی را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۵۲ تا ۵۴ سال عنوان کرد و ادامه داد: امروز به برکت خدمات جمهوری اسلامی نرخ امید به زندگی به ۷۸ سال رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سیاست‌های کلان ارتقای سلامت عمومی در جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا خدمات درمانی و بیمارستانی در دورترین نقاط در دسترس مردم قرار گیرد.

مرتضوی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در ابتدای شروع به کار دولت مردمی پرداخت و گفت: نرخ بیکاری در انتهای دهه ۹۰ بیش از ۱۲ درصد بوده و رشد اقتصادی نیز ۰.۷ درصد بود.

وی بیان کرد: صادرات نفتی به حداقل رسیده بود و بدهی کلان دولت به بانک مرکزی و هزینه‌کرد از صندوق‌های بازنشستگی کشور را در تورّمی بی‌سابقه قرار داد.

 

صادرات نفت به بیش از یک و نیم‌ میلیون بشکه در روز رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ابتدای دولت ۴۰۰ همت کسری بودجه سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حدود ۷۰۰ همت صدور اوراق خزانه و مازاد برداشت از بانک‌های مختلف نیز صورت گرفته بود.

مرتضوی بیان کرد: با تدبیر دولت مردمی و راهبری ریاست جمهوری توانستیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و به صادرات بیش از یک و نیم‌ میلیون بشکه نفت برسیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست عزت، حکمت و مصلحت به بهترین شکل پیش رفت، گفت: تنش‌زدایی از سیاست خارجی سبب عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شانگهای و نیز عضویت در مجموعه اقتصادی بریکس شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در آینده همراه شدن با ارز رایج بریکس قدرت اقتصادی غرب را به چالش می‌کشد، افزود: امروز در تمام معادلات سیاسی جهان نقش جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است.

مرتضوی با اشاره به ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: در مسیر پیش‌روی اشتغال‌آفرینی در کشور، نقش مهارت‌آموزی و تقویت دانش کاربردی جوانان مورد توجه است.

وی حل مشکلات معیشتی مردم را دغدغه و اولویت روزانه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت‌های متنوعی همچون سرمایه‌های انسانی خلاق و توانمند دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین نماد عزت و همدلی در جهان اسلام است و حضور میلیون‌ها نفر زائر در کربلای معلی این مهم را به خوبی نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه