English

رئیس سازمان بهزیستی:

۵۰۰ هزار نفر از مستمری بهزیستی بهره مند هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور ابراز داشت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در خانواده‌های دارای معلول در جریان پرداخت مستمری قرار گرفتند.

۵۰۰ هزار نفر از مستمری بهزیستی بهره مند هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، علی محمد قادری در مراسم روز جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد اقدام‌های بزرگی بودیم که نیازمند همت و اراده بزرگ بود، گفت: در دو سال اخیر مبانی اصول سازمان بهزیستی بازنگری و رویکردی جدید در امر معلولیت برای ما ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان بهزیستی به مسیر تحول و پیشرفت توجه شده است؛ گفت: استفاده و به روز رسانی فناوری‌های اجتماعی و پیشران‌های مرتبط در سازمان بهزیستی احصا شد.

قادری با اشاره به اینکه کمبود منابع همواره در کشور وجود دارد؛ گفت: ما همواره به تجمیع منابع و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها فکر کردیم. یاریگری اجتماعی را مرور کردیم که قابلیت جریان‌سازی دارد. ظرفیت سازی اجتماعی و پایه کار آوردن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را جدی گرفتیم تا ادبیات فاخری در موضوع همکاری شکل بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه نخبگان معلول متعددی در این جلسه حضور دارند که نمادی از صعود در سکوت هستند؛ گفت: اعتماد اجتماعی پایه و اساس سرمایه اجتماعی است. امیدواریم با اتصال درگاه‌های دانش پایه به دستگاه‌های فنی و اعتباری پله‌های موفق اشتراک اجتماعی بیشتر هم تکمیل شود. در سازمان بهزیستی بنای خدمت داشته و داریم و منطق این نگاه برنامه‌ریزی نتیجه محور است. نمایش مأموریت‌های غیرتمندانه در این نشست عینی است. فناوری امید هم به معنای این است که از فناوری برای امید مردم استفاده کنیم.

قادری افزود: توجه به نظام مسائل با هسته‌های سخت، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و برقراری ارتباطات فرادستگاهی سازمان بهزیستی را در آینده‌ای نه چندان دور به سازمانی با نسل نو مبدل خواهد کرد. سازمان بهزیستی سازمان خلاق و نوآور خواهد بود. به اردوهای پیشرفت توجه خواهیم کرد و گروه‌های داوطلب را تشویق می‌کنیم و برای مانورهای گوناگون خیران بدون تمهیدات و ساده پای کار خواهند آمد زیرا نیکوکاران برای خدمت رسانی شب و روز نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌ها در دو سال گذشته در سازمان بهزیستی عملی شد گفت: پشت نوبتی‌هایی که سالیان سال در انتظار دریافت خدمت بودند یعنی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در خانواده‌های دارای معلول در جریان پرداخت مستمری قرار گرفتند.

قادری با بیان اینکه در سازمان بهزیستی دبیرخانه اشتغال و دبیرخانه مشارکت ایجاد شده است گفت: در این دولت بود که بعد از ۱۲ سال ساختار جدید بازآرایی شد و سازمان بهزیستی به همت همه کنشگران دارای مراکز برنامه‌ریزی اشتغال و مشارکت گردید.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: شتاب دهنده اجتماعی برای اولین بار در سازمان بهزیستی شکل گرفت و حمایت‌های مختلفی اتفاق افتاد. اولین بار بود که استاندارد خودرو برای افراد دارای معلولیت ایجاد شد که در سازمان سایت سازمان استاندارد قابل مشاهده است.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی نخ تسبیح و پیوند دهنده و هماهنگ کننده برای خدمت به معلولان است گفت: بازیگران عرصه خدمت به معلولان نهادهای مختلفی هستند. افق آتی سازمان بهزیستی تبدیل شدن به نهادی جذاب برای افزایش مشارکت جامعه در امر افراد دارای معلولیت است. توانایی شماست مسیر ما در بهزیستی متکی به مردم است بهزیستی جزئی از مردم و همراه مردم است لبخند بسازیم و امید بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه