English

رئیس سازمان بهزیستی:

اشتغال مددجویان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است

رئیس سازمان بهزیستی ابراز داشت: چند ماهی است که ساختار سازمان بهزیستی دچار تغییراتی شده است و این تغییرات موجب تحولات مطلوبی در سازمان بهزیستی شده است که یکی از این تغییرات موضوع توانمندسازی و توجه به اشتغال مددجویان بهزیستی بوده است.

اشتغال مددجویان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است
به گزارش خبرگزاری موج

، علی محمد قادری در مراسم تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان بهزیستی نهادی است که مبتنی بر آمایش سرزمینی تاکنون بیش از ۷ و نیم میلیون نفر مددجو را تحت پوشش خود قرار داده است و این افراد مددجو از کمک‌های مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: چند ماهی است که ساختار سازمان بهزیستی دچار تغییراتی شده است و این تغییرات موجب تحولات مطلوبی در سازمان بهزیستی شده است که یکی از این تغییرات موضوع توانمندسازی و توجه به اشتغال مددجویان بهزیستی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد یک شغل با محوریت یک مهارت است گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور که به نام فنی و حرفه‌ای آراسته شده‌اند استفاده کنیم. باید بتوانیم از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کمک بگیریم.

قادری با اذعان به اینکه سازمان بهزیستی هنوز نتوانسته است از نهادهای علمی و مهارتی برای مهارت آموزی مددجویان خود استفاده کند گفت: مهارت آموزی باید با یک ویژگی خاص در اختیار افراد دارای معلولیت قرار بگیرد. بخش دیگر این مهارت آموزی هم برای فرزندان افراد دارای معلولیت است. توانمندی فرزندان افراد دارای معلولیت خانواده‌های این مددجویان را توانمند می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار گفت: با طراحی و تأسیس یک پارک توانمندسازی مبتنی بر ایجاد مهارت، بسیاری از مددجویان بهزیستی می‌توانند مهارت کافی برای راه‌اندازی یک کسب و کار را فرا بگیرند. رشد و بالندگی یک مددجوی بهزیستی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مددجوی معلول یک مهارت مناسب داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: شتاب دهنده‌های مورد نظر نیازسنجی عه‌ای هدف مدام پیگیری می‌شود و برنامه‌های مصوب تحولی در شورای تحولی سازمان طراحی و اجرا می‌شود تا ما بتوانیم به یک جایزه ملی مهارت دست یابیم.

قادری خاطر نشان کرد: امروزه می‌بینیم که افراد دارای معلولیت در رویدادهای علمی همچون کنکور رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ را کسب می‌کنند یا در مسابقات ورزشی مدال‌های درخشانی در مسابقات پارالمپیک یا پاراآسیایی کسب می‌کنند.

وی با باین اینکه کارت رشد هوشمندی را طراحی خواهیم کرد که بر اساس آن می‌توانیم امتیازات بیشتر و بهتری را به جامعه هدف خود بدهیم؛ گفت: البته این موضوع مشروط به اخذ مجوزهای لازم است. بانک ملی همین امروز اعلام کرد که اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را تأمین کرده است. به امید خدا کمک‌های مالی و اعتباری را برای مهارت آموزی و در قالب ارزش‌های افزوده برای ایجاد شغل در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه