English

مدیرعامل بنیاد حیات در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

۱۰۰ هزار مددجوی کارآفرین کمیته امداد امسال خودکفا می شوند

مدیرعامل بنیاد حیات ، گفت: با اقدامات صورت گرفته و تسهیلات ارائه شده از سوی کمیته امداد، 100 هزار مددجوی کمیته امداد که به واسطه کمک های اشتغال به کارآفرین تبدیل شدند، امسال جشن خودکفایی می گیرند.

100 هزار مددجوی کارآفرین کمیته امداد امسال خودکفا می شوند

مرتضی فیروزآبادی، مدیرعامل بنیاد حیات  به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می کند افراد تحت حمایت خود که ظرفیت ایجاد اشتغال دارند را از این مسیر خودکفا کنند، اظهار داشت: در این راستا افراد را شناسایی و از طریق مختلف مانند آموزش، کاریابی و اعطای تسهیلات اشتغال خودکفا کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از 175 هزار فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است، گفت: کمیته امداد تنها به ارائه تسهیلات بسنده نکرده بلکه روند اشتغال آنها تا رسیدن به موفقیت بررسی میکند و در صورت بروز مشکل مشاوره های اختصاصی به آنها داده می شود.

فیروز آبادی بیان کرد: قصد ما از ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی افراد است نه گذاشتن باری به نام اقساط تسهیلات به دوش آنها به همین منظور افراد پس از دریافت وام اشتغال رها نمی شوند.

مدیرعامل بنیاد حیات ، گفت: با اقدامات صورت گرفته و تسهیلات ارائه شده از سوی کمیته امداد، 100 هزار مددجوی کمیته امداد که به واسطه کمک های اشتغال  به کارآفرین تبدیل شدند، امسال جشن خودکفایی می گیرند.

وی افزود: به طور متوسط به هر مجری طرحهای اشتغال 110 میلیون پرداخت شده است که مبلغ تسهیلات ارائه شده  تا اواخر دیماه حدود 20 هزار میلیارد تومان  بوده است.

 

مشکل ضمانت وام اشتغال مددجویان تا پایان سال حل مرتفع می شود

فیروز آبادی  با عنوان اینکه با پرداخت این تسهیلات 50 درصد از تسهیلات مصوب 1402 محقق شده است، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی بیش از 155 هزار شغل ایجاد شده و 20 هزار شغل دیگر نیز در حال سپری کردن فرایند  راه اندازی است

وی افزود: حدود 90 هزار پرونده هم در بانکها تشکیل شده که در نوبت پرداخت تسهیلات است که حدود 11 هزار میلیارد تومان را شامل می گردد.

مدیرعامل بنیاد حیات با اشاره به اینکه  در حال حاضر صندوق ضمانت وام اشتغال در 3 استان گلستان، مرکزی و اصفهان به‌صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: تلاش می شود مشکل ضمانت وام اشتغال مددجویان تا پایان سال حل مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه