English

رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی:

خدمات قضاتی که در ایام نوروز به پرونده های قضایی رسیدگی می کنند، قابل تقدیر است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس اعلام وصول شد و پیگیر آن هستیم که با اصلاح این قانون و کاهش ورودی پرونده های قضایی، علاوه بر اتقان آراء و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها، به سایر وظایف محوله دیوان عالی کشور در امر نظارت به نحو شایسته تری پرداخته شود.

خدمات قضاتی که در ایام نوروز به پرونده های قضایی رسیدگی می کنند، قابل تقدیر است
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در آخرین جلسه هیأت عمومی سال 1402 که روز سه شنبه 22 اسفند ماه برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، به بیان فرازهایی از خطبه پیامبر اکرم (ص) در توصیف ماه مبارک پرداخت و گفت: حضرت می فرمایند: ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است، ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست. بهترین و با فضیلت ترین اعمال در ماه مبارک رمضان تمرین ورع است.

وی در ادامه گفت: خداوند روزه را برای ایجاد تقوا و بالا بردن روح مقاومت در برابر گناه برای همه امت ها تکلیف کرده است و این امر اختصاص به امت اسلامی ندارد.امیدواریم خداوند توفیق درک ماه مبارک رمضان را به همه ما عطاء فرماید.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت فضیلت سحرهای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: یکی از بهترین زمان ها برای استفاده هر چه بهتر از این ماه، استفاده از سحرهای ماه مبارک رمضان است، اوقات سحر بهترین موقع برای نیایش و مناجات و زمان استجابت دعاست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه به اهمیت معجزه دعا در ماه مبارک رمضان برای رفع گرفتاری های دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام گرفتار جنایات رژیم غاصب صهیونیست جنایتکار است، مردم غزه حدود 5 ماه است که زیر بدترین جنایت ها و شرارت های صهیونیست کودک کش مقاومت می کنند، این مردم بر روی ویرانه های مساجد با استقبال عجیبی ماه رمضان را جشن گرفتند؛ ان شاءالله هر چه زودتر نصرت الهی نصیب این مردم مقاوم و صبور شود.

رئیس دیوان عالی کشور دربخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی قضات دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده های قضایی، عملکرد آنها را در کاهش آمار پرونده های قضایی قابل تقدیر عنوان کرد.

وی خطاب به قضات اظهار داشت: خداوند به شما قضات، که با سرانگشت تدبیر قضاوت گره های پرونده های مردم را باز می کنید و در مسیر احقاق حق و عدالت تلاش می کنید؛ توفیق دهد، از زحمات شما صمیمانه سپاسگزارم و اگر قصور و تقصیری در مدت زمان مدیریت بنده مشاهده نمودید امیدوارم با بزرگواری و عنایت خود بر من اغماض کنید.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: از قضاتی که در ایام نوروز به پرونده های قضایی رسیدگی می کنند تشکر ویژه دارم و ان شاء الله برای آنها به صورت مضاعف حق الزحمه در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان خاطرنشان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس اعلام وصول شد و پیگیر آن هستیم که با اصلاح این قانون و کاهش ورودی پرونده های قضایی، علاوه بر اتقان آراء و افزایش کیفیت رسیدگی‎ها، به سایر وظایف محوله دیوان عالی کشور در امر نظارت به نحو شایسته تری پرداخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه