English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

تقلب در آزمون‌های نهایی مدارس چه جریمه‌ای دارد؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و پرورش وزارت آموزش و پرورش گفت: به همراه داشتن اقلام تقلب حتی اگر از آن استفاده نشود، جرم است.

تقلب در آزمون‌های نهایی مدارس چه جریمه‌ای دارد؟

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره ادعای برخی از معلمان در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه طراح سوالات امتحان نهایی بوده و از سوالات آگاه هستند، اظهار کرد: همه شرکت‌کنندگان در آزمون نهایی اعم از  دانش آموزان و داوطلبان آزاد به هیچ عنوان فریب این شبکه‌ها و گروه ها را نخورند.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی فردی دسترسی به سوالات قبل از آزمون ندارد و هر کسی هر ادعایی دارد کذب محض بوده، اگر کسی ادعا دارد و بتواند ثابت کند که این سوالات را دارا است، من حاضرم در آن دادگاه حضور پیدا کنم و محکوم شوم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و پرورش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برخی یک فایل را درون شبکه ها قرار می‌دهند و عنوان می‌کنند که رمز را بعدا ارسال می‌کنیم و ساعت ۸ رمز را ارائه کرده و فایل را جابه‌جا می‌کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: اگر انتشار سوالات انجام شود طبق تدابیر صورت گرفته با آنها برخورد می‌شود. این برخوردی که صورت می‌گیرد افرادی که خرید و فروش می‌کنند را هم شامل می‌شود، چرا که به هرحال تخلف انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: از همه افراد شرکت‌کننده ها درخواست می‌شود از خرید این سوالات پرهیز کنند، چرا که  هزینه‌ای  پرداخت می‌کنند، اما به‌دردشان نمی‌خورد.

زارعی گفت:  در صورت شناسایی نیز برای آنها پیامدهایی داشته و با محرومیت‌هایی روبه‌رو می‌شوند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش وزارت آموزش و پرورش درباره جریمه تقلب در آزمون‌های نهایی عنوان کرد: اگر اقلام تقلب را وارد حوزه امتحان کرده و استفاده نکنند، از آزمون محروم می‌شوند، اگر استفاده کنند تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌ها محروم می‌شوند، لذا به نفعشان است وارد این وادی نشوند، چرا که آسیب می‌بینند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با معلمان متخلف نیز برخورد می‌شود، بیان کرد: طبق قانون هر فردی تبانی کند در آزمون به هیئت تخلفات معرفی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه