English

یادداشت؛

عجب مردمی داریم

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم فهیم و انقلابی همیشه حاضر در صحنه اردبیل با احساس تکلیف دینی و حمایت از نظام و رهبری، حضور حماسی و پرشور و شعور خود، برگ زرینی بر دفتر پرافتخار آذربایجان و اردبیل در نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کردند.

عجب مردمی داریم

حسن سروری به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، مردم فهیم و انقلابی همیشه حاضر در صحنه اردبیل با احساس تکلیف دینی و حمایت از نظام و رهبری، حضور حماسی و پرشور و شعور خود، برگ زرینی بر دفتر پرافتخار آذربایجان و اردبیل در نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کردند.

حضور حماسی مردم فهیم استان، تجلی استواری در دفاع از استقلال کشور، وفاداری به ارزش‌های اصیل انقلاب و امیدبخش خادمان و تلاشگران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، حضوری سرشار از آگاهی و زمان‌شناسی که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوارتر نمود.

درود خدا بر امام(ره)، شهیدان و ایثارگران که نهال مبارزه علیه استبداد و استعمار را با جان‌فشانی‌های خود به شجره طیبه جمهوری اسلامی تبدیل کردند و سلام بر شما مردم هوشمند اردبیل که با ایمان و اراده و با سینه‌های پر از امید به آینده‌ای روشن، در پاسداری از آرمان‌های انقلاب، چنین حضوری سرنوشت‌ساز و نقش‌آفرین داشتید.

حضور پرشور، دشمن‌شکن و اعجاب‌انگیز مردمان سرافراز و انقلابی استان با وجود بارندگی برف در اکثر شهرها بویژه  شهرستان اردبیل در راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن ماه، آن هم در شرایطی که رسانه‌های استکباری و صهیونیستی با طراحی سناریوهای خباثت آمیز و بکارگیری شیوه‌های فریبنده و حیله‌گرانه تلاش گسترده‌ای را برای دلسردکردن مردم و ایجاد فاصله آنها با نظام اقداماتی کرده بودند ،نشان داد که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، در مقابل بصیرت، هوشیاری، موقع شناسی و ولایت مداری ایرانیان همچنان مغلوب مطلق و رسوای افکار عمومی جهانیان هستند.

با وجود مشکلات حادی که گریبان گیر مردم ، ناشی از تحریم‌های ظالمانه مستکبران و بی برنامگی و ضعف برخی مسئولان  شده است، مردم باز آمدند و ثابت کردند که دریا همیشه دریاست. اما مردم که با این همه مشکلات پای کار آمدند و از آرمان های انقلاب خود دفاع کردند، مسئولین در قبال آن چه وظیفه ای بر دوش دارند؟

در تعبیری از حضرت على علیه السلام مى‌ خوانیم: «مهمترین حق، حق مردم‌ بر حکومت، و حق‌ حکومت‌ بر مردم است».حق حکومت‌ اسلامى بر مردم‌ این است که از آن حمایت کنند، در مشکلات و حوادث سخت به یاریش بشتابند و در لحظاتى که باید به صحنه‌ بیایند در صحنه‌ حضور یابند. حق مردم‌ بر حکومت‌ آن است که جان و مال و ناموس و آبروى آنها را حفظ کنند،  امنیتشان را تأمین نمایند و وسایل رفاه و آسایش آنها را فراهم کنند و مقدمات تحصیل، کار و مسکن جوانان را مهیا سازند.

در صورت تحقق این مهم، حق در میانشان قوى و نیرومند خواهد شد،  جاده‌ هاى دین صاف و بى دست انداز مى‌ گردد، نشانه و علامت هاى عدالت اعتدال مى‌پذیرد و راه و رسم­ ها درست در مجراى خویش به کار مى‌افتد، بدین ترتیب زمان صالح مى‌ شود و دشمنان مأیوس خواهند شد.

لذا برای اینکه اعتماد مردم جلب شود باید بساط این اختلاس ها، بی مهری ها، گرانی ها، فریب کاری ها جمع گردد تا مردم بدانند این اعتماد دو طرفه است. کما اینکه در شعارهای خود از این همه گرانی گله مند بودند و با نوشته هایی همچون« مسئولین بدانند فقط به عشق رهبر آمدیم» اعتراض خود را نشان دادند. با این اوصاف مسئولین باید اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و در کنار دولت و نظام برای عبور از بحران ها بایستند.

فضاهای پشت پرده ، کمکی به رفع مشکل مردم و کشور نمی کند

متاسفانه برخی افراد نابخرد در جامعه در کنار حجم مشکلاتی چون شغل، منابع و اعتبارات برای مجموعه نظام حواشی ایجاد کرده و مطالبات مردم را افزایش می دهند که اقدامشان برغم آگاهی از مطالبات مردم و توانمندی های دولت غیر منطقی است و باید قبول کنند یکی از ارکان اصلی نظام را مردم تشکیل می دهند.مسئولین نظام باید با یک برنامه مدون و سند توسعه یافته و برنامه عملیاتی زمان بندی شده وارد عرصه خدمت شوند تا با برخورداری و در نظرگیری تمام منابع بتوانند همه ظرفیت ها را فعال کند. بازندگان کارزار انتخابات باید صبر کنند تا ایام انتخابات خود را به مردم عرضه نمایند و بازنده اصلی کسانی هستند که برنده بازی را نپذیرند و تصور کنند باید بمانند و تخریب کنند در حالیکه اختلافات باید کنار گذاشته و همگی یک خط شوند،امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به قانون مداری و اخلاقی شدن داریم.

یکی از محور های اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به مردم نوع تعامل میان دولتمردان و ملت است. خدمت رسانی مسئولان و کارگزاران به ملت، و در مقابل، حمایت های ملت از سیاست های دولت تبلور حقیقی این تعامل است. نکته مهم و دقیقی که از آثار و اندیشه ها و دغدغه های امام و مقام معظم رهبری استنباط می گردد این است که مردم ایران تا موقعی در فرایند تثبیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی و استحکام بنیان های آن قرار می گیرند و از پشتیبانی مسئولان و کارگزاران و سیاست های کلی نظام دریغ نمی ورزند که خدمات دولتمردان را عملاً در همة سطوح مشاهده نمایند؛ در غیر این صورت، گسست مسئولان و ملت پدید می آید و به مرور زمان، مطالبات به عنوان اهرمی قوی نقطه مقابل سیاست های دولت قرار می گیرد و این آغاز یک فاجعه است که نظام را به سمت دیکتاتوری سوق می دهد.

( ابعاد خدمت رسانی، ص 17)

امام خمینی(ره)، در خصوص تعهد و مسئولیت ایمانی چنین می فرماید:

ما هرچه خدمت بکنیم به این ملت، کم خدمت کرده ایم، برای این که این ملت بود که همه این گرفتاری ها به دست او رفع شد... ما باید خدمتگزار باشیم، واقعاً خدمتگزار باشیم و هرچه خدمت بکنیم، باز کم است. این ها بندگان خدا هستند، این ها کسانی هستند که برای خدا دارند خدمت می کنند به این کشور، و شکر این است که ما به آن ها خدمت بکنیم، هر کس در هر مقامی که هست خدمت بکند. (صحیفه امام، ج 20، ص 126).

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه