English

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان:

ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان، ۱۵ درصد افزایش یافته است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از افزایش ۱۵ درصدی ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان طی ماه‌های اخیر خبر داد.

ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان، ۱۵ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدعباس موسوی در نشست با رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در اردبیل، ضمن ابراز رضایت از فصل جدید روابط تهران و باکو، افزود: جمهوری آذربایجان به‌دلیل داشتن اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با جمهوری اسلامی، یکی از همسایگان مهم ایران در منطقه به‌شمار می‌رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: باوجود برخی تنش‌های ناخواسته گذشته، در ماه‌های اخیر روابط دو کشور رو به توسعه بوده، به‌طوری که در این مدت شاهد افزایش حجم مراودات تجاری و ترانزیت بین دو کشور بودیم.

این دیپلمات کشورمان با یادآوری نقش استان اردبیل در سیاست همسایگی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: به‌زودی چند پروژه مشترک حمل‌ونقل و انرژی با حضور مقامات عالی دو کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مناسبات سیاسی و همکاری‌های اقتصادی تهران و باکو روند رو به رشدی داشته، به دیدار روسای جمهور دو کشور در تاشکند اشاره کرد و گفت: امیدواریم نتیجه روندی که آغاز شده به نفع هر دو کشور باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی در بسترسازی و تقویت روابط ایران و آذربایجان، ابراز امیدواری کرد اجرای مصوبات اخیر کمیسیون اقتصادی دو کشور در راستای حفظ منافع ملی و بین‌المللی برای کشورمان در اولویت اساسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به کریدور جهانی شرق به غرب بر لزوم استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و وجود پایانه مرزی بیله‌سوار، ظرفیت خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان است و امیدواریم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

پیرموذن ادامه‌ داد: تفاهم‌‌نامه‌هایی درباره توسعه گمرک، تعرفه ترجیحی، تردد مسافری و ایجاد بندر خشک در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان تصویب شده که به‌دنبال اجرای این تفاهم‌نامه‌ها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه