English

مدیر امور منابع آب مغان:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان انجام شد

مدیر امور منابع آب مغان گفت: به منظور بهره برداری بهینه از منابع آب و جلوگیری از هدررفت آب، از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۴۰ کیلومتر از کانال‌های اصلی شبکه آبیاری مغان لایروبی شده است.

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان انجام شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید نیز عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

مدیر امور منابع آب مغان ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در آینده در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان مواجه شویم شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرایند رسوب برداری را آغاز کرد.

مینایی همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و همچنین عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ سه ، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایتمندی بهره برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان از کشاورزان خواست در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

مینایی بیان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت نماییم.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی گفت: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه