English

پی ریزی گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال ایجاد است

رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: پی ریزی گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال ایجاد است.

پی ریزی گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال ایجاد است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم،با اشاره به اینکه جلد پنجم موسوعه هشت جلدی اعتکاف چاپ شده است، خاطر نشان کرد: به همت ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره های مرتبط با اعتکاف طی سال های اخیر بیش از ۳۰۰ کتاب و مجله چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه پی ریزی گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال ایجاد است، تصریح کرد: برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف در سند راهبردی با رویکرد مردمی در سند راهبردی اعتکاف اقدامات و برنامه ریزی های ویژه ای در حال انجام است.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اینکه یکی از رویش های انقلاب اسلامی اعتکاف است، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری و علمای اخلاق نسبت به توسعه اعتکاف در کشور و افزایش ارتباط معنوی و روحی مردم و به خصوص نسل جوان با خداوند بسیار است.

وی با بیان اینکه تعالی روحی جامعه یکی از آثار و ویژگی های مهم اعتکاف است، خاطر نشان کرد: انقلاب شروعی برای دین و ارزش های اخلاقی و معنوی بود.

تکیه ای با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تنها رهبری در دنیاست که تمام صحبت ها و مواضع اش در راستای رضایت الهی است، یاد آور شد:مهم ترین نیاز ستاد مرکزی اعتکاف نهادسازی است و در این راستا پیشرفت قابل توجهی داشته است بعد از آن یاید به این رخداد معنوی کیفیت بخشی کنیم و آسیب شناسی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کتاب محرمانه ای در رابطه با آسیب شناسی اعتکاف به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده است، عنوان کرد: با توجه به سابقه مسجد امام حسن عسکری (ع) قم در برگزاری و اینکه آغازگر آیین اعتکاف در ایران از ۱۰۰ سال گذشته است، تعداد افرادی که تا قبل از انقلاب در این آیین حضور داشتند کمتر از ۲۰۰ نفر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه