English

رابطین آماری دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شدند

همزمان با اول آبان مصادف با روز آمار و برنامه‌ریزی، با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم رابطین آماری دانشگاه تجلیل شدند.

رابطین آماری دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری با حضور در مراسم تجلیل از رابطین آماری طی سخنانی با تبریک روز آمار و برنامه‌ریزی به فعالان این عرصه در دانشگاه، نیاز جامعه سلامت استان به کارشناسان حوزه آمار را مورد توجه قرار داد و گفت: وضعیت داده‌ها و سامانه‌های مرتبط با آمار و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه باید به روز بوده و نباید همشهریان عزیز از این حیث در مراجعات خود به مراکز درمانی با مشکل روبرو شوند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم ایجاد سامانه‌های آمار و برنامه‌ریزی مرتبط با حوزه‌های سلامت در استان تأکید و تصریح کرد: ایجاد این سامانه‌ها برطرف‌کننده نیازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی استان است؛ چراکه اگر حوزه سلامت را مجهز به سیستم‌های آماری و برنامه‌ریزی کنیم بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده‌ایم.  

وی طراحی بسیاری از پلتفرم‌های حوزه سلامت را عاملی برای کاهش هزینه‌های سلامت خانواده دانست و گفت:اجرای طرح جامع سرطان در استان قم طرحی است که به شناسایی بیمار سرطان در عرض یک هفته و حتی کمتر از آن منجر به می‌شود و می‌توان به بیمار کمک‌های جسمی، روحی و .. انجام داد. 

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک این روز در سخنانی، ارزیابی رابطین آماری معاونت‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این ارزیابی برای نخستین بار از سال 1387 آغاز و دوره زمانی ارزیابی از اول آبان تا آخر مهرماه سال آینده انجام می‌شود. 

احمد مبشر زرقانی با بیان اینکه این گروه‌ها از سوی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ارزیابی رابطین آماری مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها، ارزیابی رابطین آماری معاونت‌ها و مرکز درمانی دندانپزشکی سلامت و مرکز اورژانس استان گروه‌هایی هستند که از سوی مرکز آمار و برنامه‌ریزی دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

وی مطرح کرد: فرم‌های مورد نظر مراکز و معاونت‌ها به‌صورت فصلی، سالی و همچنین موردی است و بر اساس شاخص‌های ارزیابی به رابطین ارائه و با توجه به تعداد فرم تکمیل‌شده ارزیابی مراکز و معاونت‌ها در دو گروه کمتر از 25 فرم و بیشتر از 25 فرم انجام می‌گیرد. 

مبشر در پایان ارزیابی آماری بیمارستان‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: ثبت تمامی داده‌ها باید در سامانه فرابر انجام پذیرد و تقسیم‌بندی مراکز آموزشی درمانی بر اساس بیمارستان‌های بالای 160 تخت فعال و همچنین بیمارستان‌های زیر 160 تخت فعال است. 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور دکتر مصری ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و همچنین مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از رابطین برتر آماری و همچنین رابطین مراکز و معاونت‌ها با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه