English

دکتر نادری اظهار کرد:

پژوهش های نخبگانی در راستای مسایل عینی انجام شود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بر لزوم توجه بیشتر به قابلیت اجرایی پژوهش ها در عرصه های علمی و اجرایی استان تاکید کرد.

پژوهش های نخبگانی در راستای مسایل عینی انجام شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حسن نادری امروز در نشست برنامه ریزی هیئت های اندیشه ورز استان قم، گفت: هم اندیشی فرایندی است که در ساحت های مختلف انجام می شود. نهادهایی که مسئول هم اندیشی و هیئت های اندیشه ورز هستند سازوکارهای لازم را نیز پیش بینی می کنند.

وی بر لزوم اصلاح فرایندها در روند اداره هیئت های اندیشه ورز تاکید کرد وافزود: تشکیل هیئت های اندیشه ورز از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که تلاش دارد با استفاده از ظرفیت همه بخش ها ونهادها و نخبگان راه های حل مشکلات را پیدا کند.

وی یادآورشد: باید مسیر حضور نخبگان و طرح های آنها در مسیر توسعه کشور تسهیل شود. چه بسیار طرح های کارگشا و سازنده ای که درگیر کاغذبازی های اداری شد و از بین رفت و یا در یک محیط دیگر شکوفا شد.

نادری اظهارکرد: رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی، استفاده از ظرفیت های نخبگان کشور در بخش های مختلف و شبکه سازی و ساختار سازی در این حوزه است.

وی گفت: جلسات هیئت های اندیشه ورز باید روی اصول و ساختار خود پیش برود و با یک برنامه مشخص از کلیات فراتر رفته و به جریان عملیاتی کردن این مصوبات و پیشنهادات حرکت کند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، یادآورشد: بسیاری از اختیارات برای اجرایی شدن منویات هیئت های اندیشه ورز از پیشتر اعطا شده است و باید در این جلسات روی مباحثی که قابلیت اجرایی است کار کنیم. ولی اگر در مواردی نیاز به مجوزات خاصی هم بود این اقدام از سوی ما صورت می گیرد.

وی گفت: وقتی نظام مسائل استان در این هیئت های اندیشه ورز استخراج شده است باید با تفکیک بخش ها و مشخص شدن سهم دستگاه ها، برنامه اجرایی و عملیاتی برای اجرای آنها داشته باشیم. مهمترین بخش کار نیز، قسمت خروجی است که حتما باید به یک خروجی ملموس و قابل اجرا نیز ختم شود.

نادری بر لزوم اهمیت پرداختن به پژوهش های کاربردی در استان تاکید کرد و افزود: پژوهش ها در مراکز علمی و دستگاه های اجرایی باید رویکرد کاربردی در راستای حل مسایل استان داشته باشند.

وی در پایان بر زمان مند بودن طرح های مصوب در هیئت های اندیشه ورز تاکید کرد و گفت: باید زمان شروع و انجام کارها و پروسه اجرای آنها مشخص باشد تا بتوانیم روی یک فرایند خاص مدیریت داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه