English

دانشگاه صنعتی قم در راستای اشتغال فارغ التحصیلان خوش درخشید

مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه در راستای اشتغال فارغ التحصیلان خوش درخشید.

دانشگاه صنعتی قم در راستای اشتغال فارغ التحصیلان خوش درخشید
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، راستی مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اهمیت ارزشیابی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف فرهنگ سازی پایش وضعیت دانش آموختگان در دانشگاه ها و موسسات آموزشی، نظام مناسب اطلاع رسانی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی، را ایجاد کرده است.

وی افزود: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم نیز در راستای توسعه توانمندی های شغلی و مهارتی دانشجویان اقدام به پایش مستمر وضعیت اشتغال دانش آموختگان، ارائه مشاوره‌های شغلی در حوزه های تخصصی مختلف، ساماندهی و افزایش کیفیت دوره‌های کارآموزی و کارورزی، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مشترک دانشگاه‌ها و صنعت متناسب با نیازهای شغلی، برگزاری بازدیدهای تخصصی با همکاری صنایع و بنگاه‌های مرتبط، اطلاع رسانی مستمر فرصت‌های شغلی، اجرای طرح فرصت مطالعاتی اساتید هیئت علمی در جامعه و صنعت، برگزاری نشست صاحبان صنایع و اساتید دانشگاه و برگزاری نشست‌های گوناگون با کارآفرینان و معرفی فرصت‌های موجود به دانشجویان نموده است.

راستی با اشاره به آمار اعلام شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به صنعتی شدن استان قم و ارتباط مستمر دانشگاه صنعتی قم این دانشگاه با 87 درصد اشتغال در سال 1402 موفق به کسب رتبه سوم دانشگاه ها در اشتغال فارغ التحصلان مقطع کارشناسی شده است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه صنعتی قم با 88 درصد اشتغال فارغ التحصیلان، رتبه هفتم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است. این آمار نشانگر این است که دانشگاه صنعتی قم به وظایف خود در امر اشتغال به بهترین شکل ممکن جامه عمل پوشانده است.

مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با اشاره به فعالیت مستمر 13 انجمن علمی فعال در این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم با برگزاری 30 همایش موثر آموزشی در شاخص تعداد همایش‌ها و رویدادهای مشترک دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با صنایع و دستگاههای اجرایی در سال اخیر موفق به کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه های کشور شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد کارآفرین شدن دانشگاه ها، داشتن مهارت برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این راستا دانشگاه صنعتی قم با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان جهت مهارت آموزی هر چه بیشتر دانشجویان با اجرای طرح کهاد مهارتی با برگزاری 345 دوره تخصصی در بین دانشگاه ها ، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. 

راستی با توجه به ضرورت ماموریت محور شدن دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به سمت نیازهای ملی، منطقه ای و استانی گفت: با وجود هشت شهرک صنعتی فعال و چهار ناحیه صنعتی در استان قم، دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه کارآفرین با ماموریت فنی و مهندسی به عنوان یک بازوی کمکی در حال انجام وظایف خطیرش می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه