English

محمد کافی:

محدودیت‌های کرونایی امکان حضور همزمان همه دانشجویان را در دانشگاه نمی دهد

رییس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: باتوجه به این شرایط ممکن است حضور دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در رشته‌های غیرعملی و غیرتجربی، به سال آینده موکول شود.

محدودیت‌های کرونایی امکان حضور همزمان همه دانشجویان را در دانشگاه نمی دهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد: دانشگاه فردوسی، افزون بر ۲۵ هزار دانشجو دارد و با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی ، امکان حضور همزمان همه دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی در این مرکز آموزش عالی فراهم نیست.

 کافی در ادامه این خبر افزود: همانگونه که وزارتخانه اعلام کرده است دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به رنگ‌بندی کرونایی منطقه، دانشجویان خود را به صورت پلکانی و تدریجی برای حضور در دانشگاه فرابخوانند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: باتوجه به این شرایط ممکن است حضور دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در رشته‌های غیرعملی و غیرتجربی، به سال آینده موکول شود و امیدواریم شرایط کرونایی جامعه رو به بهبود باشد و ما نیز متناسب با آن سعی در فراهم کردن زمینه آموزش حضوری دانشجویان خواهیم کرد.

وی با اشاره به آغاز امتحانات نیم‌سال تحصیلی جاری ظرف ماه آینده متذکر شد: به دنبال آن هستیم تا امتحان پایان ترم جاری در دانشگاه فردوسی به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار شود، زیرا برخی از دانشجویان خارجی بخش بین‌الملل این دانشگاه به واسطه آموزش مجازی هنوز در کشور متبوع خود حضور دارند.

کافی تصریح کرد: با اینکه برخی از معاونان وزارت علوم شرایط برگزاری امتحان پایان ترم را اعلام کرده اند، ولی باز هم منتظر ابلاغ رسمی از سوی وزارت علوم در مورد شرایط برگزاری امتحانات پایان ترم هستیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه فردوسی شاغل به تحصیل در ترم جاری که از پیشنهاد خود دفاع کرده‌اند هیچ محدودیتی برای حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند و حتی امتحانات جامع دوره دکترا برای آن‌ها به صورت حضوری برگزاری می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تز و پایان نامه دارند نیز می‌توانند به صورت حضوری از کارگاه‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده کنند و بر اساس برنامه مشخص، از ترم دوم سال تحصیلی جاری همه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های خراسان رضوی آموزش حضوری را مد نظر دارند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: دانشگاه فردوسی الگویی را اعلام کرده که بر اساس آن از تجربه آموزش مجازی نباید غافل شد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته آموزش در این مرکز آموزش عالی به صورت تلفیقی خواهد بود، لذا آموزش مجازی نیز با آموزش حضوری همراه خواهد بود.

کافی در خاتمه تاکید کرد: پس از واکسیناسیون عمومی کرونا، استادان و کارمندان دانشگاه فردوسی مشهد به صورت حضوری در دانشگاه به فعالیت می‌پردازند و در مورد وضعیت حضور کلاسی دانشجویانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، منتظر اعلام نظر وزارت علوم در این خصوص هستیم و هرچه اعلام شود بر همان اساس اقدام خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه