English

عبدالله سلطان احمدی:

ایجاد فضای درختکاری در ۲۴۵ هکتار از محدوده رودخانه کشف رود

مدیر طرح ساماندهی رودخانه کشف‌رود مشهد بیان کرد: کشف‌رود به خاطر تجاوز به حریم محیطی و بی‌اعتنایی نسبت به آن و سرازیر شدن فاضلاب‌های آلوده صنعتی، کارگاه‌های محلی و خانگی به بستر آن دستخوش تغییرات ویرانگر زیست محیطی شده است.

ایجاد فضای درختکاری در ۲۴۵ هکتار از محدوده رودخانه کشف رود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالله سلطان احمدی مدیر طرح ساماندهی رودخانه کشف‌رود مشهد در خبری اعلام کرد: ایجاد فضای سبز و درختکاری در ۲۴۵ هکتار از محدوده رودخانه تاریخی کشف رود در منطقه توس مشهد.

سلطان احمدی در ادامه این خبر اضافه کرد: مطالعات  مهندسی رودخانه کشف‌رود در طول ۸۱ کیلومتر از رودخانه حدفاصل آزاد راه شمالی در غرب و پنج کیلومتر بعد از شهرک صنعتی چرمشهر انجام شده و به تایید  شرکت آب منطقه ای رسیده‌ است.

مدیر طرح ساماندهی رودخانه کشف‌رود مشهد اظهار کرد: ساماندهی بستر کشف‌رود در طول ۴۶ کیلومتر حد فاصل پل شاهنامه تا آزاد راه شمالی در شرق نیز در حال اجراست و جمع آوری موتور پمپ ها و جلوگیری از تصرف بستر رودخانه از موارد مورد تاکید در طرح ساماندهی کشف‌رود است.

وی همچنین افزود: این اقدام در محدوده حریم شهر مشهد به طول ۵۴ کیلومتر انجام شده و برای ۲۷ کیلومتر باقی مانده حدفاصل پل کنه بیست تا بعد از تصفیه خانه چرمشهر نیز که تعداد زیادی موتور تلمبه غیر قانونی وجود دارد پیگیری های قانونی در حال انجام است.

مدیر طرح ساماندهی رودخانه کشف‌رود مشهد تصریح کرد: طی دو دهه اخیر رودخانه کشف‌رود به خاطر تجاوز به حریم محیطی و بی‌اعتنایی نسبت به آن و سرازیر شدن فاضلاب‌های آلوده صنعتی، کارگاه‌های محلی و خانگی به بستر آن دستخوش تغییرات ویرانگر زیست محیطی شده است.

سلطان احمدی یادآور شد: آبیاری زمین‌های کشاورزی واقع در اطراف کشف‌رود با آب آلوده نیز از معضلات بهداشتی آن محدوده است و شعبه‌ای از کشف‌رود از کوه‌های هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوه‌های بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد عبور می‌کنند.

در خاتمه شایان ذکر است: این رود ۲۹۰ کیلومتری که پرآبی آن هم‌اینک تنها در خاطره‌ها باقی مانده است از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل‌خاتون به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد "تجن" نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه می‌یابد و در انتهای مسیر طبیعی خود در ریگزارهای کشور همسایه فرو می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه