English

رئیس کل دادگستری مازندران:

بیش از ۱۱۲ هزار نفر از مراجعان به دادگستری مازندران مشاوره دریافت کردند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال 1400 با همکاری همکاران قضایی در استان، 112 هزار و 315 مورد مشاوره حضوری و 8 هزار و 968 مورد مشاوره تلفنی توسط واحد ارشاد، مشاوره صورت گرفته است.

بیش از 112 هزار نفر از مراجعان به دادگستری مازندران مشاوره دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری با اشاره به دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان مازندران با مراجعه کنندگان به دادگستری استان مازندران اظهار داشت: در سال 1400 با همکاری همکاران قضایی در استان، 112 هزار و 315 مورد مشاوره حضوری و 8 هزار و 968 مورد مشاوره تلفنی توسط واحد ارشاد، مشاوره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مدت مذکور 10 هزار و 507 مورد از مشاورین حقوقی 204 نفر از وکلای کانون وکلا در واحد ارشاد حضور یافته و به راهنمایی و ارشاد قضایی مردم پرداختند.

رئیس کل دادگستری مازندران یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی را خدمات وکالتی عنوان کرد و افزود: هیچ کس به دلیل نداشتن پول نباید از خدمات حقوقی محروم شود به‌ طوری که در یکسال گذشته، دستگاه قضایی استان 500 مورد وکیل معاضدتی و 41 مورد کارشناس معاضدتی به مراجعان معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه از اهداف تشکیل واحد‌های ارشاد و معاضدت، توانمندسازی مراجعه‌کنندگان، حفظ کرامت ارباب رجوع، جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه جانبه آن‌ها است، بیان داشت: با توجه به هزینه سنگین وکالت، این اهداف از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعین در راستای اقامه دعوا و پیگیری آن و بهره‌گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعان بی بضاعت و امکان وکالت اتفاقی و استفاده از کارشناسان در جهت تسهیل امور استعلامات و تعاملات عینیت خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه