English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خبر داد؛

تخریب ۹ هزار مترمربع ساخت و سازهای غیرمجاز در پیست اسکی خور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: روز گذشته ۹ هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حفاظت شده پیست اسکی خور تخریب و رفع تصرف شد.

تخریب 9 هزار مترمربع ساخت و سازهای غیرمجاز در پیست اسکی خور

به گزارش خبرگزاری موج البرز، حامد فرضی افزود: متاسفانه در طی حدود پنج سال گذشته بخشی از مجموعه پلاک خور به صورت کاملا غیرقانونی از طریق کمیسیون اصل ۴۴ واگذار شده بود که  منابع طبیعی بر اساس وظیفه ذاتی خود روز گذشته به این موضوع ورود کرد و میزان ۹ هزار مترمربع از تاسیسات و ساخت و سازهای غیرمجاز را بر اساس آرای قضایی در محاکم قضایی، با هماهنگی نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی رفع تصرف کرد.

وی در خصوص سابقه پلاک خور اظهار داشت: از سالیان پیش در این محدوده، پیست اسکی و تاسیسات ورزشی ایجاد شده بود که در سال های اخیر بخشی از این مجموعه را در قالب اصل ۴۴ بدون دریافت هیچگونه مجوز و استعلامی از منابع طبیعی واگذار می کنند در حالیکه آن محدوده، منطقه چهارگانه حفاظت شده محیط زیست است.

فرضی تاسیسات و ساخت و سازهای غیرمجاز را شامل سرویس های بهداشتی و کانکس عنوان کرد و گفت: متاسفانه تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های درگیر با این پرونده به موضوع ورود نکرده و برای حل مشکل پیش قدم نشده اند این در حالی است که فروش اراضی ملی غیرقانونی است و این اراضی بایستی رفع تصرف می شد.

وی خاطرنشان کرد که در مابقی اراضی پلاک خور هیچگونه مشکلی از لحاظ تصرف و تغییر کاربری وجود ندارد.

پیش از این در سال ۱۳۹۳ نیز گزارشی مبنی بر آگهی فروش پیست اسکی خور منتشر شده بود که روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در آن زمان اعلام کرد که انتشار آگهی فروش اموال و دارایی پیست اسکی خور از طریق روزنامه و هر شکل دیگر غیر قانونی است.

براساس این گزارش، تمام اراضی ، مستحدثات و ابنیه این پیست واقع در کیلومتر۲۲ جاده کرج - چالوس که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده، جزو اراضی ملی و مرتعی است.

این گزارش می افزاید: بررسی ها نشان می دهد هیچ گونه سابقه مالکیت یا واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص اراضی این مجموعه موجود نیست .

بنابراین گزارش، با نگرش به نص صریح تبصره ۴ ماده ۳۱ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور مصوب سال ۱۳۴۶ و همچنین ماده ۲ آیین نامه اجرایی اصلاحی قانون اصلاح نحوه واگذاری اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۵۹/۲/۳۱ اراضی مبحوث عنه به جهت وقوع در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی، مشمول ممنوعیت های قانونی برای واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

در این گزارش آمده است: علاوه بر اقدام قانونی، مکاتبات لازم با سازمان خصوصی سازی و یک روزنامه منتشر کننده آگهی فروش اموال این پیست، انجام گرفت.

پیست اسکی خور در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی کرج واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه