English

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه عنوان کرد؛

جلوگیری از ورشکستگی ۱۴۳کارخانه با بیش از دوازده‌هزار پرسنل و نیروی کار

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته از ورشکستگی ۱۴۳کارخانه با بیش از ۱۲هزار پرسنل و نیروی کار جلوگیری کرده‌ایم.

جلوگیری از ورشکستگی ۱۴۳کارخانه با بیش از دوازده‌هزار پرسنل و نیروی کار

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی در نشست جلسه شورای قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: تصفیه امور ورشکستگی همه جای دنیا بیانگر سیاست اقتصادی کشورها و از جمله مهمترین مسائلی است که بر اساس آن اقتصاد کشورها را رتبه بندی می کنند. 

وی در ادامه افزود: ما هم با همین نگاه حمایتی از اقتصاد، تولید و اشتغال، اداره تصفیه امور ورشکستگی را در دادگستری استان هرمزگان راه اندازی کردیم. 

قهرمانی با بیان اینکه قوه قضائیه در خصوص اجرای سیاست‌های نظام اهتمام ویژه ای دارد گفت: باتوجه به اینکه ورشکستگی های صوری بر روی دیگر فعالین اقتصادی تأثیرگذار است هم به این موضوع توجه ویژه ای داریم و هم در خصوص ورشکستگی های واقعی اهتمام داریم که جهت جلوگیری از ورشکستگی تولیدکنندگان تدابیر لازم اتخاذ گردد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از رسیدگی به ۲۷ پرونده و تصدیق بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال مطالبات توسط طلبکاران در اداره تصفیه ورشکستگی این استان خبرداد و گفت: طی یک سال اخیر بیش از یک‌هزار و ۲۵۹ مکاتبه و نامه به ادارات مختلف داده شده است. 

محمدعلی نوایی مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: بحث نظارت و آموزش دو رویکرد اصلی اداره تصفیه و ورشکستگی در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به طرح موضوع چابک‌سازی قوه قضاییه در سال های اخیر، بیان کرد: در این بخش، قسمت های اجرایی مباحث مربوط به تصفیه، به دادگستری ها واگذار شد.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه کار این اداره را حساس و کلیدی توصیف و تأکید کرد: با حمایت های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مدیران دستگاه‌های تابعه باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ذکر شده، دست یابیم. 

نوایی یادآور شد: هم اکنون در ۲۳استان کشور اداره تصفیه امور ورشکستگی تشکیل شده و تا پایان امسال هم این اداره در ۴ استان دیگر کشور راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته از ورشکستگی ۱۴۳ کارخانه با بیش از ۱۲ هزار پرسنل و نیروی کار جلوگیری نموده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه