English

امام جمعه شیراز:

ظرفیت مردم در جهت حمایت از مددجویان و افراد نیازمند به کار گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: باید از ظرفیت مردم در جهت حمایت از مددجویان و افراد نیازمند بیشتر بهره ببریم و می‌توانیم مردم را تشویق به همکاری کنیم تا به سطح مطلوب برسیم به خصوص در فارس که ظرفیت خوبی مردم برای حمایت وجود دارد.

ظرفیت مردم در جهت حمایت از مددجویان و افراد نیازمند به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان فارس، با بیان اینکه باید از ظرفیت مردم در جهت حمایت از مددجویان و افراد نیازمند بیشتر بهره ببریم، گفت: همیشه این سوال برای بنده مطرح بوده که در گزارش‌هایی که مجموعه‌های مختلف ارایه می‌کنند چرا موضوع فاصله ما با سطح مورد نیاز و مطلوب بررسی نمی‌شود در حالی که اگر این موضوع مشخص باشد فایده کار این است که می‌توانیم مردم را تشویق به همکاری کنیم تا به سطح مطلوب برسیم به خصوص در فارس که ظرفیت خوبی مردم برای حمایت وجود دارد.

امام جمعه شیراز افزود: طبق آمار مجموع خیرات یکساله فارس در بهزیستی و سایر سازمان‌های غیر دولتی عدد قابل توجهی است و این مشخص می‌کند که همت در استان زیاد است و این روحیه در بین مردم رشد کرده و باز هم ظرفیتش وجود دارد، یعنی اگر دقیقا نیاز‌های خود را بدانیم بیشتر می‌توانیم از مردم کمک بگیریم.

وی ادامه داد: نگران این نباشید که چرا برخی کار‌ها به نتیجه نمی‌رسد یا پیش نمی‌رود، مسلم است که جامعه در حال رشد است و مرتب مسایل جدید پیدا می‌شود و ما باید تلاش کنیم موضوع را کنترل کنیم و مشخص کردن فاصله با سطح مورد نیاز و مطلوب تاثیرگذار است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در خصوص خدمات بینایی سنجی و پوشش کل استان در این راستا خدمت خوبی ارائه شده است گفت: توسعه دادن این نوع خدمات با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادها آسان است و در خصوص سایر خدماتی که هزینه های ویژه و سنگین دارد باید برای مردم اطلاع رسانی شود تا در این زمینه ها نیز کمک دهند و انشاالله کار انجام و خدمات ارائه شود.

امام جمعه شیراز‌ بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کسانی که از ایران مهاجرت کرده اند برای دریافت خدمات درمانی به کشور باز می‌گردند، یعنی با همه هزینه‌های رفت و آمد باز هم در داخل ایران خدمات ارزان‌تر می‌شود تا در کشوری که ساکن هستند، اما مقایسه علمی صحیح را انجام نمی‌دهیم که این کار باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بنده نمی‌گویم وضع اروپا از ما بدتر است بلکه بحث این است که وضع ما به آن بدی که نشان می‌دهند نیست. آن‌ها کشور‌هایی هستند که ۵۰ سال پیش مدعی بودند که توسعه یافته هستند و به ما در حال توسعه می‌گفتند و در یک جهت نیستیم، اما مقایسه عالمانه کنیم ببینیم کجای کار هستیم.

بهزیستی شیراز

امام جمعه شیراز گفت: باید به توقعات به جا پاسخ داد، اما بسیاری از توقعات امروز در جامعه ما نابه جا ایجاد می‌شود و با یک مقایسه علمی دقیق می‌توان آرامش را به جامعه القا کرد چرا که وضعیت آنگونه که بیان می‌شود بد و بحرانی نیست.

وی ادامه داد: شما اگر درآمد سرانه ایران با قطر را نگاه کنید درآمد آن‌ها ۱۰۰ برابر ما است، ولی خیلی از چیز‌ها را محتاج ما هستند و این ظرفیت کشور ما است.

آیت الله دژکام گفت: با اطلاع رسانی دقیق حتی خَیّرین هم احساس خوبی پیدا کرده و باز هم اقدام می‌کنند بنابراین این نوع اطلاع رسانی ها باید انجام شود.

وی در بخش دیگری افزود: ما نسبت به برخی از تریبون‌ها و رسانه‌هایی که اخیرا در دنیا به وجود آمده خیلی حساس شده‌ایم. فضای مجازی با همه اینکه مهم و تاثیرگذار است، ولی هیچگاه با تبلیغ و اطلاع‌رسانی رو در رو قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: اگر بنا است مجموعه ائمه جمعه در خدمت بخش خدماتی نظام قرار گیرد باید اطلاعاتشان نسبت به مسایل بیش از این باشد.

ایت الله دژکام ادامه داد: در بحث مسکن نیز نیاز است تلاش کنیم برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند رسیدگی بیشتر شود چون نیاز این افراد بیش از سایرین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود برخی ناهنجاری ها در کلانشهر شیراز گفت: با همه اینکه در بحث جمع آوری معتادان خیابانی و کارتن خواب ها شهرداری پای کار بوده و بهزیستی هم کمک کرده اما وضع مناسبی نداریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شیراز شهر گردشگری است و برای جذب گردشگران نیاز است که این ناهنجاری‌ها در سطح شهر نباشد، ادامه داد: باید فضای مناسبی برای این معضل تدارک دید و این مشکل با کمک شهرداری، عوامل انتظامی و بهزیستی رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه