English

علی فرهادیان:

دانشکده مدیریت دانشگاه کاشان در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی است

رئیس دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: این دانشکده در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی می تواند خدمات ارزنده ای را به جامعه و دانشجویان ارائه کند.

دانشکده مدیریت دانشگاه کاشان در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی است

علی فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به سند چشم انداز و اهداف کلان وزارت نفت و دانشگاه کاشان به تحول آفرینی در جامعه و ارتقای اثربخشی آموزش و پژوهش، گفت: برای رسیدن به این اهداف، توسعه کمی و کیفی رشته های اثرگذار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد تا بتوان با نهادینه سازی رشته های متناسب  توسعه و تعالی همه جانبه ایجاد نمود.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس دانشگاه کاشان مبتنی بر گسترش جنبش علمی در دانشگاه و منطقه و با توجه به استعدادهای بالقوۀ بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی منطقۀ کاشان و نقشی که متخصصین رشته‌های مدیریت می توانند در فرآیند رشد و توسعۀ منطقه‌ای داشته باشند، خاطر نشان کرد: بر این اساس دانشکدۀ مدیریت فعالیت خود را در دانشگاه آغاز نموده است تا نقش ارزنده‌ای در پیشبرد اهداف دانشگاه کاشان و توسعۀ منطقه کاشان داشته باشد.

فرهادیان به 5100 واحد تولیدی پراکنده در 13نقطه منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: امروز کاشان با دارا بودن 1200کارخانه فرش ماشینی (تولید 70 درصد فرش ماشینی ایران) و صنایعی چون خودروسازی، فولاد، چینی و ملامین‌سازی، کاشی‌سازی، ریسندگی و ابزارآلات صنعتی، گردشگری، کویر و صنایع دستی، مدیریت شهری، گیاهان دارویی و عرقیجات، صنایع معدنی، کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی و صنعت ساختمان تبدیل به یکی از قطب های مهم صنعتی کشور شده ‌است.

 50 هرار نفر اشتغال در واحد های تولیدی

وی به اشتغال بیش از 50 هزار نفر در واحد های تولیدی این منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: کاشان به لحاظ تعداد واحدهای تولیدی ،از 13 استان کشور و از میزان اشتغال و سرمایه گذاری از 17 استان کشور بالاتر می باشد.

فرهادیان با اشاره به ظرفیت منطقه کاشان، راه اندازی رشته های مالی و مدیریت را ضروری دانست و افزود: شرکت ها و صنایع منطقه کاشان برای روند امور خود به فارغ التحصیلان رشته های مجموعه مدیریت نیاز دارند.

وی استفاده از پتانسیل های رشته های علوم مالی و مدیریت در منطقه کاشان در راستای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه را از دیگر دلایل لزوم ایجاد دانشکده مدیریت در دانشگاه کاشان عنوان کرد و اظهار داشت:  با توجه به رشته های بین رشته ای مانند مهندسی مالی، ریاضیات مالی، بانکداری، حقوق مالی و غیره می توان افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه در  زمینه های مدیریت، اقتصاد و بازاریابی را شاهد بود.

رئیس دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی دانشگاه، ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی، توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط دانش محور و  تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه را از دیگر اهداف ایجاد این دانشکده عنوان کرد و افزود: همچنین در مورد وضعیت رشته های مدیریت، و کارآفرینی و اقتصاد در جهان بنابر آخرین آمار وب سایت رنکینگ QS رشته های کارآفرینی علوم مالی و مدیریت طی چند دهه اخیر جزء ده رشته جذاب و پرمتقاضی دانشگاه های معتبر دنیا بوده است و فارغ التحصیلان آن مشمول 5 رشته دارای بیشترین درآمد در سطح دنیا می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه