English

رییس شبکه دامپزشکی اردستان:

بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اردستان انجام شد

رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: سال گذشته۲ هزارو ۳۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اردستان انجام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سعید راعی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در بازدید های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده های دامی مقدار چهار هزار و ۴۲۵کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۶۶ واحد غیر بهداشتی شناسایی که ۱۸ مورد به دستگاه قضایی معرفی و سه واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت نظارت بر سلامت چهار هزارو ۷۴۰راس دام سبک و ۵۳۱ راس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۴ لاشه کامل شتر، گاو، گوسفند و بز حذف و ۲ هزار و ۵۱۱ قطعه احشاء خوراکی به وزن۲هزار و ۶۸۶ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج‌شد، ۷۹۷ کیلوگرم لاشه اصلاح شده است.

رییس شبکه‌ دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۳۶ نوبت دام سبک و تعداد ۸۹۰ نوبت دام سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

راعی اضافه کرد: همچنین تعداد ۹۳ هزار و ۶۸۴راس بز و میش علیه بیماری تب مالت و ۳۵۹ راس گوساله واکسینه شدند، همچنین ۸۵۱ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه شدند، در این مدت چهار مورد هاری شامل؛ یک قلاده گرگ، یک راس الاغ و ۲ قلاده سگ گزارش شده که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود و ۲ نفر همکار به هاری آلوده شدندکه تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در طول یکسال گذشته در طرح اردوهای جهادی قرارگاه محرومیت زدایی در ۱۳ روستای محروم طرح واکسیناسیون انجام‌ و یکهزار و ۱۴۳ راس دام سبک واکسینه شد، یکهزار و ۴۱۱قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسیناسیون شد، ۵۰ هزار متر مربع سم پاشی محل نگهداری دام و طیور با تلاش ۱۴ نفر نیرو با همکاری بسیج و جهاد کشاورزی در هفت روز کاری انجام و به ۴۱۳ نفر نیز آموزش بیماری های مشترک داده شده است.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: در حال حاضر هفت مرکز درمانی خصوصی، پنج داروخانه، یک آزمایشگاه در شهرستان فعال است و ۱۲ پزشک در کارخانه ها نظارت دارند، همچنین تلفن ۱۵۱۲ ارتباط مردمی با شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی به مردم می باشد.

به گزارش موج؛ در شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۳۱ واحد مرغداری گوشتی با بیش از چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه و ۱۰ واحد تخم‌گذار فعال با یک میلیون و ۱۲۴هزار قطعه، هشت مرغداری پرورش پولت با ۵۲۹ هزار جوجه‌ فعالت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه