English

آغاز طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه «لمپی اسکین» در اصفهان

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری «لمپی اسکین» در استان اصفهان خبرداد.

آغاز طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه «لمپی اسکین» در اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، وحید مقدس گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری هم اکنون آغاز شده و تا ۳۰ دی به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود صد هزار راس دام سنگین در این طرح به صورت رایگان علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه «لمپی اسکین» از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که می‌تواند خسارت‌های اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند، گفت: ظهور ضایعاتی مانند کهیر بر روی پوست گاوها، التهاب بر روی گردن و کشاله ران، تب شدید، آبریزش چشم، بینی و اختلال در تعادل دام‌ها از جمله علائم بیماری لمپی اسکین به شمار می‌رود.

مقدس با بیان اینکه بیماری «لمپی اسکین» بیشتر از طریق حشرات ناقل منتقل می‌شود، افزود:واکسیناسیون به موقع، ضدعفونی محل، سمپاشی مستمر و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسائل نقلیه به دامداری از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی اصفهان از دامداران استان خواست: در صورت بروز بیماری «لمپی اسکین» در واحد‌های دامداری، نسبت به قرنطینه کردن دام اقدام و همکاری لازم را با گروه‌های واکسیناسیون استان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه