English

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید خبرداد؛

برگزاری دومین نمایشگاه کار اصفهان / بی توجهی به منابع انسانی عامل مهاجرت در اصفهان

مدیرعامل شرکت آبی سفید از برگزاری دومین نمایشگاه کار اصفهان با همکاری جاب ویژن از 11 الی 13 دی ماه در مصلی اصفهان خبرداد.

برگزاری دومین نمایشگاه کار اصفهان / بی توجهی به منابع انسانی عامل مهاجرت در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،محمد کرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: نمایشگاه کار رویدادی است که در آن سازمانها و شرکت ها با موقعیت های شغلی خود حاضر می شوند و کارجو می تواند با مدیران جذب و استخدام آنها بدون واسطه و مستقیم ملاقات کرده و شانس خود را برای استخدام در آن شرکت ها محک بزند.

وی افزود:دومین نمایشگاه کار اصفهان از 11تا 13 دی ماه سال جاری با حضور شرکت‌ها و سازمان هایی از جمله ایرانیکارت، ایریسا، جان گروپ، پیشگام رایان، سپاهان باتری و پتروآیریک در مُصلای بزرگ اصفهان برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه کار، ایجاد ارتباط دوسویه بین کارفرما و کارجو است، گفت: اولین دوره نمایشگاه کار شریف در سال 1390برگزار شد. تفاوت اساسی نمایشگاه کار با سایر نمایشگاه‌های شغلی در برندسازی منابع انسانی است، چرا که بیشتر شرکت‌ها در این حوزه مشکل دارند.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید افزود: در این نمایشگاه برای اولین بار در ایران شیوه جدیدی از برقراری ارتباط کارفرما و کارجو توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

کرمانی در اتباط با برگزاری نمایشگاه‌های کاراصفهان توضیح داد: اصلی ترین عامل برگزاری این نمایشگاه در اصفهان عدم توجه کافی بنگاه های بزرگ و کوچک به موضوع منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه دیدگاه های دولتی و خصوصی در زمینه منابع انسانی عقب افتاده و ناکارآمداست، افزود: استان اصفهان با وضعیت عجیبی در اشتغال روبروست ، در زمینه نیروی کار ساده شغل هست کارجو نیست و برعکس در زمینه نیروی تحصیل کرده و یا متخصص ، شغل مناسب نیست.

کرمانی عنوان کرد: امروز مسئاله منابع انسانی به نُقل همه محافل کسب و کار در اصفهان تبدیل شده است اما کاری عملی در این حوزه برای گره‌گشایی از کارجو و کارفرما انجام نمی‌شود.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفیدبا اشاره باینکه محدودترین منبعی که شرکت‌ها دارند، منابع انسانی است، گفت: در اصفهان با فقر منابع انسانی مواجه هستیم، بنگاه های اقتصادی اصفهان این را احساس نمی‌کنند که چرا برای فضای کاری هم کلمه بازار استفاده شده است.

کرمانی با بیان اینکه بازار نیاز به برندسازی ، استراتژی شبکه فروش و تامین و... دارد، افزود: حوزه منابع انسانی نیز بازار است که باید روی آن برندسازی و تفکر انجام شود که اشخاصی که در این حوزه کار می‌کنند، کارآمد باشند.

وی بیان کرد: در اصفهان تنها چیزی که اهمیت پیداکرده  قیمت گذاری (حقوق و مزایا) است در صورتی که بازار کار امروز به عوامل بسیار بیشتری توجه دارد.

این مقام مسئول ادامه  داد: متأسفانه سیستم دولتی به تنها چیزی که توجه کرده نرخ اشتغال است و به کیفیت آن توجهی نشده است به همین دلیل ما با وجود مشکلات پیش رو سعی کردیم نمایشگاهی برای افزایش کیفیت اشتغال و توجه کمتر به نرخ اشتغال برگزار کنیم.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی اصفهان که توجه به رشد و توسعه نیروی کار مستعد دارند باید معرفی شوند، گفت: در این راستا ما به نمایشگاهی نیاز داریم که در آنت شرکت ها رقابت و نوآوری های خود را در ابن بازار محدود به نمایش بگذارند.

وی بیان داشت: بی‌توجهی بسیاری از شرکت‌ها به حوزه منابع انسانی و اینکه از سمت شرکت‌ها برای ارتقا و بهبود شرایط منابع انسانی کاری صورت نگرفته است منجر به برگزاری این نمایشگاه شده است.

کرمانی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه کار فضای رقابت ایجاد شده موجب توجه به نیروی انسانی و بهبود شرایط و کیفیت فضای کار می شود و همچنین کارجویان محیط های کاری بهتری را شناسایی و آنها را برای کار و فعالیت انتخاب کنند.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید اظهارداشت: از بین 3500 شرکت اصفهانی که برای حضور در نمایشگاه کار با آنها صحبت شد، فقط 6 درصد دارای مدیر منابع انسانی مستقل بودند و متأسفانه این شرکت‌ها به حوزه منابع انسانی توجهی نکرده بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع انسانی زودتر ازمحیط زیست به صنایع اصفهان ضربه می زند،گفت: نبود حوزه منابع انسانی و بی‌توجهی به آن منجر به موفق نبودن این شرکت‌ها در جذب و نگهداری نیروی کار و موجب مهاجرت بسیاری از نیروهای کار متخصص و مدیریتی به تهران شده است.

کرمانی ادامه داد: تمام رسانه‌ها و مدیران دغدغه محیط زیست دارند، اما نبود منابع انسانی زودتر از محیط زیست به صنایع اصفهان ضربه خواهد زد و اگر به نیروی کارجو و کارآمد در استان اصفهان توجهی نشود، منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها می شود.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید با بیان اینکه دومین نمایشگاه کار اصفهان با همکاری جاب ویژن در مصلی اصفهان برگزار می شود، بیان داشت:این نمایشگاه پنج سال گذشته با مشارکت شرکت جاب‌ویژن برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانست تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: نمایشگاه کار رویداری است که بر ارتباط مستقیم کارجو با کارفرما تمرکز کرده و برای  ایجاد ارتباط دو سویه بین این عوامل تلاش می کند در این رویداد شرکت ها و سازمان ها موقعیت های شغلی مختلف را ارائه می کنند و کارجو با مراجعه به نمایشگاه کار با نمایندگان هر سازمان به طور مستقیم وارد گفتگو می شود.

کرمانی با بیان اینکه فضای کاری اشتراکی آبی سفید جامعه ای از افراد فعال را گرد هم می آورد، افزود: فضای کاری مناسب کارکردن، رویداد‌های شبکه سازی و کارگاه های آموزشی از همه مهم تر ایجاد حس خوب کار کردن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

 مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید بیان کرد: در حال حاضر در فضای کاری اشتراکی آبی سفید بالغ بر 270 نفر و 30 شرکت که حدود 15 شرکت آن دانش‌بنیان و سایر آن‌ها بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند.

در ادامه این نشست خبری مدیر رشد بازاریابی جاب ویژن اصفهان نیز بیان داشت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 6 هزار سازمان، شرکت و کارگاه صنعتی در اصفهان در جستجوی کارجویان هستند و این سازمان‌ها اغلب در رشته‌های تولیدی صنعتی، تجارت و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات مهندسی، اینترنت و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند.

سهیل توکلی گفت: در طرف مقابل بیش از ۹۵ هزار نفر از جوانان اصفهانی تحصیلکرده در جستجوی مشاغل حوزه تخصصی خود در گروه‌های شغلی فروش و بازاریابی، مالی و حسابداری، تکنسین فنی، تعمیرکار، کارمند اداری و مهندسی صنایع هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کار اصفهان و کارگاه‌های جانبی آن بزرگترین رویدادیست که بطورخاص برای یک استان برگزار شده است ، افزود:در کنار فضای نمایشگاهی، کارگاه‌ها و وبینارهای تخصصی، با هدف افزایش آگاهی کارجویان و ارائه محتوای آموزشی به آنان برای ورود بهتر و آسانترشان به بازار کار برگزار می‌شود.

مدیر رشد بازاریابی جاب ویژن اصفهان اظهار کرد:در دوره های گذشته نمایشگاه های برگزار شده توسط جاب ویژن تا کنون بیش از 330 هزار تبادل رزومه برای بیش از 800 موقعیت شغلی اتفاق افتاده است.

 سهیل توکلی اضافه کرد: همچنین تاکنون بیش از 750 شرکت و سازمان خوشنام و معتبر در مجموع ادوار نمایشگاه های کار حضور داشتند که منجر به استخدام بیش از 3 هزار و 800 نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه کار شده است.

نمایشگاه کار اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه