English

مدیرکل بحران استانداری استان اصفهان از:

خسارت سیل به ۷۰ باب ساختمان مسکونی در کاشان

مدیرکل بحران استانداری استان اصفهان از خسارت سیل به ۷۰ باب ساختمان مسکونی در شهرستان کاشان خبر داد.

خسارت سیل  به ۷۰ باب ساختمان مسکونی در کاشان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، منصور شیشه فروش در حاشیه جلسه بررسی آسیب های وارده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته به خبرنگاران گفت:  ۷۰ واحد مسکونی در شهرستان های کاشان،اردستان،آران وبیدگل در اثر سیل آسیب دیده است.

وی اظهار کرد:بارش های اخیر از قبل پیش بینی و اطلاع رسانی لازم به دستگاه ها شده بود و حالت آماده باش در شهرستان وجود داشت ، تیم های عملیاتی به موقع وارد شدند و با محوریت فرمانداری و دیگر بخش ها برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: بارش های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست « دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا(ع) و فسمتی از بلوار باقرالعلوم ومحله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد،روان  آب جاری شد.

مدیر کل بحران با بیان اینکه تخلیه آب از منازل مسکونی،معابر و مسیل ها در حال انجام است، گفت:لازم است علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

منصور شیشه فروش ادامه داد:این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی را تهیه کرده و سیل بندها تقویت شود و مسیل ها و آبراهه ها بازگشایی شود.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: عوامل امدادی از جمله شهرداری ،آتش نشانی،هلال احمر ،نیروی انتظامی ،آب و فاضلاب و تیم های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری ها فعال بودند و از روز ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز به صورت شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

وی افزود: صندوق خسارت ساختمان ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیرها و راه ها را انجام دهد و خسارت ها به زیرساخت های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه ها از عوامل تشدید سیل است،گفت:با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده که باید در ارزیابی تیم های ارزیاب تتاثیر این ساخت و سازها در تشدید سیل بررسی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۷ گروه ارزیاب مشغول برآورد خسارت سیل چهارم اردیبهشت در استان هستند.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان ها باید ساماندهی رودخانه ها را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه